Podczas próbnych testów prowadzonych przez Wydział Straży Granicznej i Przybrzeżnej Fińskiej Straży Granicznej, wykonano pionowy start i lądowanie (VTOL) bezzałogowego systemu powietrznego (UAS) CAMCOPTER® S-100 na pokładzie morskiego statku patrolowego (OPV) Turva.
Intensywne próby w locie odbyły się pod koniec sierpnia w Zatoce Fińskiej. W dzień i w nocy S-100 zrealizował zadane scenariusze, w tym wyszukiwanie, lokalizowanie i rozpoznawanie obiektów, a także nadzór dla maksymalnej świadomości sytuacyjnej.
Oprócz czołowych przedstawicieli fińskich funkcjonariuszy Straży Granicznej, w wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele Fińskich Sił Obronnych, fińskich służb celnych, Ministerstwa Rolnictwa i Leśnictwa, a także Fińskiego Instytutu Meteorologicznego. Test był częścią trwającego projektu Valvonta2 (Surveillance2), kierowanego przez fińską Straż Graniczną i finansowanego przez Europejski Fundusz Morski i Rybacki (EFMR).
CAMCOPTER® S-100 został wybrany do prób na statku ze względu na jego wyjątkową reputację jako sprawdzony i niezawodny UAS do misji wywiadowczych, inwigilacyjnych i rozpoznawczych (ISR). S-100, kompaktowy bezzałogowy śmigłowiec, oferuje wysoki stopień wszechstronności i jest dobrze znany z szerokiej gamy innowacyjnych i wiodących na rynku możliwości, dostosowanych do specyficznych wymagań klientów.
>
Aby sprostać wyznaczonym zadaniom, S-100 został wyposażony w najnowocześniejszą kamerę elektrooptyczną L3Harris Wescam MX-10 Electro-Optical / Infra-Red (EO / IR), Overwatch Imaging PT-8 Oceanwatch do obszarowego nadzoru morskiego i odbiornik systemu automatycznej identyfikacji (AIS).
Jak widzieliśmy podczas testów, morski ISR ‹‹i operacje wyszukiwania mogą przynieść znaczne korzyści z korzystania z UAS, powiedział Hans Georg Schiebel, przewodniczący Grupy Schiebel. - Jako solidna platforma VTOL, CAMCOPTER® nie wymaga żadnego dodatkowego sprzętu do startu lub odzyskiwania, co czyni go idealnym do okrętów o małych rozmiarach pokładu. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników prób i mamy nadzieję, że wkrótce wrócimy do Finlandii.
Źródło informacji: Schiebel Camcopter