fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Innowacyjna wirtualna rzeczywistość wyszła poza naziemne symulatory. Teraz piloci będąc w powietrzu będą walczyć z wygenerowanymi komputerowo samolotami wroga jednocześnie doznając przeciążeń i innych czynników jak podczas prawdziwej walki powietrznej. - Źródło: kadr z filmu ATARS TA-4J Boeing
Innowacyjna wirtualna rzeczywistość wyszła poza naziemne symulatory. Teraz piloci będąc w powietrzu będą walczyć z wygenerowanymi komputerowo samolotami wroga jednocześnie doznając przeciążeń i innych czynników jak podczas prawdziwej walki powietrznej. - Źródło: kadr z filmu ATARS TA-4J Boeing

Boeing i firma Red 6 z powodzeniem zintegrowały i zastosowały rzeczywistość rozszerzoną (AR) w samolocie taktycznym TA-4J, co stanowi wstęp do integracji i testowania systemu w zaawansowanym szkoleniu T-7.

Boeing i Red 6 ogłosiły we wrześniu ubiegłego roku porozumienie w sprawie integracji zaawansowanego taktycznego systemu rzeczywistości rozszerzonej (ATARS) oraz środowiska dowodzenia i środowiska danych analitycznych Red 6 z samolotami myśliwskimi.

Boeing jest pierwszą firmą, która współpracuje z Red 6 w zakresie tego typu zaawansowanych technologii szkoleniowych powiedział Donn Yates, dyrektor wykonawczy Boeing Air Force Fighters and Trainers Business Development. - Udana seria testów naziemnych i cztery loty bojowe ilustrują naszą wspólną zdolność do szybkiej integracji, dostarczania i testowania nowych technologii, które mogą zmienić szkolenie pilotów myśliwców na całe pokolenie. Połączenie platform, możliwości i wiedzy Boeinga z nowymi i wschodzącymi firmami, takimi jak Red 6, tworzy lepsze produkty i usługi dla wojskowości.

Korzystając z opatentowanej technologii Red 6, piloci będą mogli widzieć i wchodzić w interakcję z wirtualnymi samolotami, celami i zagrożeniami na ziemi i w powietrzu, jednocześnie doświadczając prawdziwych doznań związanych z fizycznym lataniem samolotem.

Jesteśmy bardzo dumni z wysiłków naszego zespołu, aby przejść od integracji z TA-4J do pomyślnego wykorzystania tej technologii w niecały rok powiedział Thomas Guns Bergeson, prezes Red 6. - Nadal koncentrujemy się na dostarczeniu w pełni syntetycznego środowiska szkoleniowego, które odmieni szkolenie przyszłych pilotów myśliwców. Połączenie T-7 i ATARS zapoczątkuje nowy paradygmat w szkoleniu, bezpośrednio wpływając na gotowość i zabójczość.

Organizacja Air Dominance Boeinga w dalszym ciągu współpracuje ze start-upami z całej branży, poszukując nowych i najnowocześniejszych systemów, takich jak ATARS. Testowane możliwości opracowane przez Boeinga i nietradycyjnych partnerów branżowych zmniejszają ryzyko dla przyszłych programów.

Źródło informacji: Boeing