Jak wynika z danych DHL Express, już na początku tego roku rynek sprzedaży online wzrósł globalnie o co najmniej 35 proc, co wiąże się ze licznymi wyzwaniami logistycznymi.
W odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie DHL Express Polska zmienia czasowo skład swojej floty, zmieniając Boeinga 757 na model Airbus A300, który pod każdym względem ma lepsze osiągi niż samolot amerykańskiego koncernu. Chodzi przede wszystkim o wielkość. Airbus A300 w stosunku do poprzednika jest dłuższy o 6,78 m i wyższy o 2,9 m, dzięki czemu ma większą ładowność. Mobilność też jest zaletą tego modelu, ponieważ oferuje on zasięg dłuższy aż o 478 km w porównaniu do 757.
Samolot wyląduje pierwszy raz na Lotnisku im. Fryderyka Chopina w Warszawie już w tym tygodniu tj. 28 października i przez kilka dni będzie realizował swoje zadania na linii Warszawa-Lipsk-Warszawa.
- Obserwujemy zwiększone zapotrzebowanie na transport przesyłek z Niemiec i Azji. Ze względu na to, że Lipsk i Warszawa są bardzo ważnymi punktami na mapie logistycznej i codziennie realizowanych jest z tych miejsc wiele lotów cargo, postanowiliśmy na linii WAW LEI WAW wzmocnić naszą flotę, wykorzystując tymczasowo Airbus™a A300. Pozwoli nam to odpowiedzieć na potrzeby rynku i zwiększyć przepustowość sieci. Jesteśmy dumni, że możemy służyć naszym klientom, tym bardziej czyniąc to w czasie pandemicznych wyzwań komentuje Tomasz Buraś, Prezes Zarządu DHL Express Polska.
W celu poradzenia sobie z wysokimi wymaganiami dostaw w e-commerce, DHL Express znacznie zwiększył liczbę swoich lotów. Tylko w tym roku firma zakupiła cztery nowe szerokokadłubowe statki powietrzne modelu Boeing B777 F, a w przyszłym miesiącu spodziewane są dwie kolejne inwestycje. Te sześć dodatkowych samolotów umożliwia przedsiębiorstwu realizację ponad 3000 dodatkowych lotów międzykontynentalnych rocznie.
Dodatkowo, przygotowując się na ostatni kwartał roku, DHL Express zatrudnił ponad 10 000 nowych pracowników na całym świecie. Dzięki corocznym inwestycjom w infrastrukturę, taką jak węzły i bramy wjazdowe, samoloty, pojazdy i najnowocześniejsze technologie, firma była w stanie znacząco zwielokrotnić możliwości operacyjne i tym samym zarządzać nadchodzącymi wzrostami w wolumenach przesyłek.
Źródło informacji: cpd