fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

G650ER przeleciał z Singapuru do Tucson w Arizonie, ze średnią prędkością 597 mil na godzinę / 960 kilometrów na godzinę. - Foto: Gulfstream
G650ER przeleciał z Singapuru do Tucson w Arizonie, ze średnią prędkością 597 mil na godzinę / 960 kilometrów na godzinę. - Foto: Gulfstream

Gulfstream Aerospace Corp. ogłosił dziś, że Gulfstream G650ER po raz kolejny udowodnił swoje niezrównane osiągi, pokonując rekord prędkości konkurenta, a jednocześnie zwiększając dystans lotu odrzutowca biznesowego.

G650ER przeleciał z Singapuru do Tucson w Arizonie, ze średnią prędkością 597 mil na godzinę / 960 kilometrów na godzinę na dystansie 8,379 mil morskich / 15,518 kilometrów. G650ER pokonał poprzedni rekord o 44 minuty i ponad 225 nm / 417 km.

 

G650ER wyleciał z lotniska Changi w Singapurze o 16:53 czas lokalny 29 marca, przeleciał przez Pacyfik ze średnią prędkością 0,85 Macha i dotarł do Tucson o 17:16 czas lokalny 29 marca, z ilością paliwa przekraczającym rezerwy wskazywane wg. przepisów dotyczących lotów krajowych stowarzyszeń przedsiębiorstw lotniczych. Lot trwał 15 godzin i 23 minuty.

Odkąd G650ER wszedł do eksploatacji w 2014 roku, zademonstrował zarówno swoje rzeczywiste możliwości działania, jak i wyjątkowy komfort. Wraz z siostrzanym samolotem G650, G650ER zdobył 90 rekordów prędkości. W 2015 roku G650ER przeleciał 8,010 nm / 14,835 km z Singapuru do Las Vegas w 14 godzin i 32 minuty. Następnie, w 2019 r., G650ER przeleciał 7.475 nm / 13.843 km z Singapuru do San Francisco w 13 godzin i 37 minut. Loty te wyraźnie i konsekwentnie pokazują, że G650ER nadal jest liderem w swojej klasie prędkości i zasięgu.

Rekord miasta Singapur-Tucson oczekuje na zatwierdzenie przez National Aeronautic Association.

Źródło informacji:Gulfstream