fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Foto: Boeing Press Release -
Foto: Boeing Press Release -

Boeing dostarczył pierwszy B737 MAX dla Royal Air Maroc, która planuje wykorzystać ekonomiczną, dłuższą wersję popularnego modelu B737, aby rozbudować i zmodernizować swoją flotę.

Marokański flagowy przewoźnik, który w zeszłym tygodniu przywitał swojego pierwszego Dreamlinera B787-9, w ciągu swojego strategicznego planu ma wzmocnić swoją działalność, przyjmując kolejne trzy B737 MAX 8 i kolejne 787-9 w ciągu następnych kilku miesięcy.

"Cieszymy się, że otrzymaliśmy pierwszy model B737 MAX dla naszej linii lotniczej, do którego niedługo dołączą trzy inne samoloty tej samej rodziny, a te nowe samoloty B737 MAX poszerzają naszą ofertę samolotów średniej wielkości, która stanowi trzon floty Royal Air Maroc. Zakup tego samolotu jest zgodny z naszą strategią ciągłego poszerzania i modernizowania naszej floty i pojawia się zaledwie kilka dni po ogłoszeniu zaproszenia Royal Air Maroc do dołączenia do najbardziej prestiżowego Oneworld Alliance, co z kolei wzmocni naszą pozycję lidera na rynku kontynentalnym, zarówno dla naszego kraju, jak i dla Royal Air Maroc "- powiedział Abdelhamid Addou, dyrektor generalny i prezes Royal Air Maroc.

Samoloty B737 MAX 8 będą opierać się na sukcesie floty Royal Air Maroc Next-Generations 737s. MAX wykorzystuje najnowsze technologie CFM International LEAP-1B, winglety i inne ulepszenia płatowca w celu poprawy wydajności i obniżenia kosztów operacyjnych. Łączy z tym również nową technologię silnika, aby zmniejszyć hałas operacyjny samolotu.

W porównaniu do poprzedniego modelu B737, MAX 8 może przelecieć 600 mil morskich (1112 kilometrów) więcej, zapewniając o 14 procent niższe zużycie paliwa. MAX 8 może pomieścić do 178 pasażerów w standardowej konfiguracji dwóch klas i przelecieć 3.550 mil morskich (6570 kilometrów).

Royal Air Maroc planuje rozmieścić B737 MAX 8 na trasach z Casablanki do Akry (Ghana), Lagos (Nigeria), Londyn-Heathrow (Anglia), Bolonii (Włochy) i Paryża (Orly i CDG).

Boeing współpracował również z sektorem przemysłowym w Maroku, wspierając rozwój przemysłu lotniczego w królestwie poprzez inicjatywy takie jak joint venture MATIS Aerospace, które specjalizuje się w produkcji wiązek przewodów do samolotów. Boeing pomaga także edukować lokalną młodzież poprzez partnerstwa z EFE-Maroko i ze stowarzyszeniem INJAZ Al-Maghrib.

Źródło informacji i zdjęć: Boeing Press Release