fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

0

Ci, co choć raz lecieli w biznesie twierdzą, że potem trudno wrócić do klasy ekonomicznej. Fotele rozkładane do płaskiego łóżka, dużo przestrzeni, wyśmienite jedzenie rodem z najlepszych restauracji, cisza, spokój i atmosfera lepszego świata Teraz jest dobra okazja, aby zafundować sobie właśnie taką komfortową podróż w interesach lub na wakacje! Linie KLM właśnie ogłosiły promocyjne oferty lotów w Klasie Biznes na wybranych trasach międzykontynentalnych.

Wśród ofert są kierunki typowe biznesowe np. w USA, Chinach, Indiach, Wietnamie, ale też długa lista wakacyjnych destynacji, a wśród nich Cancun, Gwadelupa, Bali, Tajlandia, Zanzibar, Seszele, Mauritius, czy Kuba. Tańsze bilety można kupić do 17 maja b.r na podróże z Warszawy, Krakowa, Gdańska i Wrocławia latem tego roku.

Korzystając z okazji przypominamy, jak wygląda podróż w World Business Class na pokładach holenderskiej linii.

Najdłuższe łóżko na rynku

W podróży samolotem najważniejszy jest fotel! World Business Class czyli klasa biznes KLM na lotach dalekiego zasięgu jest wyposażona w nowoczesne i ergonomicznie zaprojektowane fotele. Szerokie siedziska i bardzo dużo miejsca na nogi zapewnia maksimum wygody, a wysokie oparcia i separujące przegrody zwiększają poczucie prywatności pasażerów. Fotele rozkładają się do 180 stopni - do pozycji idealnie płaskiego łóżka, którego całkowita długość wynosi aż 207 cm. KLM oferuje najdłuższe łóżka wśród europejskich przewoźników lotniczych. Każdy fotel posiada sztywną obudowę, która nie tylko zapewnia większą intymność, ale też sprawia, że pasażerowie nie zakłócają sobie wzajemnie osobistej przestrzeni.

Poczuj się jak w domu!

Pasażerowie podróżują w przytulnym, stylowo urządzonym wnętrzu, utrzymanym w kolorach niebieskim i granatowym z eleganckimi szarymi akcentami i elementami holenderskiego wzornictwa. Wszystkie fotele rozmieszczono w przemyślany sposób tak, aby zapewnić podróżnym więcej intymności i swobodny dostęp do przejść. Do dyspozycji pasażerów jest olbrzymi, 17 calowy ekran wraz z zestawem multimedialnym on-demand. Na ofertę rozrywkową składają się najnowsze filmy kinowe, programy telewizyjne, muzyka i gry. Dużym plusem są specjalne słuchawki, które pasażerowie w klasie biznes znajdą w schowku profesjonalny gadżet firmy Bose doskonale trzyma się na głowie i zapewnia świetną jakość dźwięku i redukcję szumu z zewnątrz. We wszystkich samolotach KLM typu Boeing 787-900 Dreamliner działa pokładowe WI-FI. Praktyczne gniazdko zasilania 110V i porty USB przy każdym fotelu, pojemne schowki i duża, miękka poduszka dopełniają komfortu podróży, niezależnie czy spędzimy ją pracując, odpoczywając, czy śpiąc.

Rozkosze podniebienia i apetyt na sztukę

Na początku podróży, po wejściu do samolotu załoga serwuje aperitif oraz roznosi odświeżające, wilgotne ręczniki. W czasie lotu World Business Class, pasażerowie są częstowani 3-daniowym posiłkiem skomponowanym przez słynnych szefów kuchni nagradzanych gwiazdkami Michelin, ostatnio dania dla KLM tworzy Jacob Jan Boersma. Serwis składa się z przystawki, dania głównego w trzech opcjach do wyboru oraz z deseru i serów. Podczas większości długich rejsów KLM są serwowane dwa posiłki jeden niedługo po starcie, a drugi często w formie śniadania przed samym lądowaniem. W trakcie lotu załoga częstuje gości drobnymi przekąskami, słodyczami i oczywiście napojami. Wina towarzyszące posiłkom są dobierane przez wyszkolonych sommelierów, którzy wchodzą w skład specjalnego Panelu Winiarskiego KLM. Przy selekcji odpowiednich gatunków szlachetnych trunków bierze się pod uwagę zarówno menu jak i fakt, że odczuwanie smaków na dużych wysokościach jest inne niż na ziemi.

Co ciekawe, goście podróżujący Klasą Biznes KLM w maju i w czerwcu tego roku mają okazję skosztować limitowanej kolekcji 5 win, która powstała specjalnie dla pasażerów KLM we współpracy z holenderskim Rijksmuseum. Etykiety na butelkach unikalnej kolekcji zdobią reprodukcje obrazów ze Złotego Wieku malarstwa holenderskiego, które w oryginale można oglądać w słynnym muzeum w Amsterdamie. Tegoroczną kolekcję stworzono pod hasłem Wiosna, tak więc tematyka obrazów musi komponować się ze smakiem i aromatem wina i kojarzyć z wiosną. Przykładowo dzieło Dziewczyna w wielkim kapeluszu, pędzla Caesara BoĂ«tiusa van Everdingena zdobi etykietę węgierskiego białego wina Esterházy GrĂĽner Veltliner o wyjątkowo świeżym, wiosennym bukiecie. Kolekcjonerskie etykiety z dziełami holenderskich mistrzów mają pobudzić apetyt pasażerów Klasy Biznes na holenderską kulturę i zachęcić ich do odwiedzenia Rijksmuseum, gdzie można podziwiać wykorzystane obrazy w oryginale.

Szczegółowe menu w Klasie Biznes, które będzie dostępne na naszym locie można sprawdzić na stronie flightguide.klm.com.

W otoczeniu designu

Kabiny World Business Class to dzieło światowej sławy, holenderskiej projektantki Helli Jongerius, która stworzyła stylowe i przytulne wnętrze, dbając przy tym o ekologię. W swoim projekcie wykorzystała tkaniny z wełny z recyclingu, wycofane z użytku stroje stewardes oraz przetworzone wykładziny zdobiące w przeszłości samoloty KLM. Goście klasy biznes jedzą posiłki na oryginalnej zastawie, nawiązującej do holenderskich tradycji ceramicznych, zaprojektowanej przez holenderskiego projektanta Marcela Wandersa. Natomiast innemu projektantowi powierzono stworzenie osobistych zestawów kosmetyków i gadżetów podróżnych w oryginalnych kosmetyczkach, które pasażerowie otrzymują po wejściu na pokład. Aktualnie oferowany zestaw to dzieło Jana Taminiau - holenderskiego projektanta, u którego ubierają się między innymi holenderska królowa Maxima, Beyonce czy Lady Gaga.

Kolekcjonerski prezent na pożegnanie

Oryginalną pamiątką i jednocześnie ciekawym holenderskim akcentem podkreślającym silną tożsamość linii - są prezenty, które na zakończenie lotu otrzymują wszyscy pasażerowie World Business Class ceramiczne miniaturki kamienic wypełnione holenderskim ginem. Charakterystyczne biało-niebieskie domki wykonane są z oryginalnej porcelany z Delft. To repliki, autentycznych zabytkowych budynków, które można zobaczyć na żywo w Amsterdamie i w innych miastach Holandii. Co roku, w dniu swoich urodzin KLM włącza do kolekcji nową miniaturkę, a w przyszłym roku zbiór będzie liczył już 100 modeli na setne urodziny KLM, które będziemy obchodzili w październiku 2019.

Źródło informacji i zdjęć: KLM Press Release