Boeing dostarczył pierwszy samolot testowy Super Hornet dla grupy pokazowej Blue Angel. Niepomalowany jeszcze samolot wchodzi teraz w fazę testów i oceny w Naval Air Station Patuxent River w Maryland. Boeing spodziewa się, że w 2020 roku dostarczy w sumie 11 samolotów dla tej eskadry.
"Super Hornet jest ikoną doskonałości w lotnictwie morskim" - powiedział Ret. Admirał Pat Walsh, wiceprezes U.S. Navy & Marine Corps Services dla Boeinga. Walsh latał z Błękitnymi Aniołami w latach 1985-1987. "Ponieważ Boeing nadal wspiera flotę operacyjną Marynarki Wojennej Super Hornetów, cieszymy się, że ta platforma wkracza w najważniejszą fazę swojej projektu, by dołączyć do zespołu."
Eskadra Blue Angels latała od 1946 roku samolotami:
- Grumman F6F-5 Hellcat 1946
- Grumman F8F-1 Bearcat 1946-1949
- Grumman F9F-2 Panther 1949-1950 jako pierwszy samolot odrzutowy zespołu
- Grumman F9F-5 Panther 1951-1955
- Chance Vought F7U Cutlass 1953 jako maszyna solisty, wycofana po kilku pokazach lotniczych
- Grumman F9F-8 Cougar 1955-1957
- Grumman F11F-1 Tiger 1957-1969 (pierwszy odrzutowiec naddźwiękowy)
- McDonnell F-4J Phantom II 1969-1974
- Lockheed C-121 Super Constellation 1969-1974
- Douglas A-4F Skyhawk II grudzień 1974-1986
- McDonnell Douglas F/A-18 Hornet 1986 do dziś.
Boeing przekształca F/A-18 Hornety i Super Hornety dla Blue Angels w zakładzie firmy Cecil Field w Jacksonville na Florydzie. Poważne modyfikacje obejmują dodanie zbiornika na olej do systemu generatora dymu, systemów paliwowych, które pozwalają samolotowi latać w odwrotnym kierunku przez dłuższy czas, cywilnego sprzętu nawigacyjnego, kamer i dostosowania do środka ciężkości samolotu.
Źródło informacji: Boeing, wikipedia