fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Airbus A220-300 Air France - Foto: Airbus
Airbus A220-300 Air France - Foto: Airbus

Air France kontynuuje modernizację swojej floty. Linia właśnie otrzymała pierwszy z sześćdziesięciu zamówionych samolotów typu Airbus A220-300. Samoloty A220 zastąpią Airbusy A318 i A319, które są aktualnie używane przez Air France na trasach krótkiego i średniego zasięgu w Europie (m.in., z/do Polski) i na terenie Francji oraz kilka maszyn typu A320.

Dzięki wykorzystaniu tych nowoczesnych i wydajnych samolotów, Air France będzie mógł obniżyć koszty eksploatacji o 10%*. Nowy nabytek we flocie jest też ucieleśnieniem ambicji przewoźnika pod względem troski o środowisko i zrównoważony rozwój. W porównaniu z poprzednim modelem, maszyna zużywa 20% mniej paliwa i jest 34% cichsza. Od 31 października b.r. pierwszy Airbus rozpocznie rejsowe loty na trasach z Paryża (CDG) do Berlina, Madrytu, Barcelony, Mediolanu i Wenecji.

Po wcześniejszej inwestycji w nowe Airbusy A350, obsługujące trasy długodystansowe, nadszedł czas na modernizację floty średniego i krótkiego zasięgu. 29 września 2021 r. Air France odebrał swojego pierwszego Airbusa A220-300, który podobnie jak pozostałe z zamówionych samolotów tego typu będzie latał na trasach europejskich. Nowe Airbusy będą sukcesywnie zastępować aktualnie eksploatowane maszyny Airbus A318 i A319 oraz część A320. Dostawy A220 będą realizowane do 2025 roku. Oprócz zamówienia obejmującego 60 maszyn A220 przewoźnik posiada także 30 opcji oraz 30 praw zakupu. Jest to największe zlecenie w Airbus ze strony europejskich linii.

Ten nowy, wysoce energooszczędny samolot stanowi główny atut Air France. Modernizacja floty jest do tej pory naszym głównym narzędziem w redukcji emisji CO2, dlatego nadal inwestujemy w samoloty najnowszej generacji. Ponadto angażujemy wszystkie dostępne sposoby redukcji emisji takie jak zrównoważone paliwa lotnicze, czy bardziej wydajny pilotaż. Jest to nasz wkład w transformację energetyczną sektora lotniczego. Naszą ambicją jest wiodąca rola w tworzeniu zrównoważonego lotnictwa. - powiedział Benjamin Smith, Dyrektor Generalny Air France-KLM.

F$I$L$M

Przylot nowego samolotu jest dla linii lotniczej zawsze wyjątkowym wydarzeniem. Wszystkie zaangażowane zespoły Air France spędziły ponad dwa lata przygotowując się na ten moment i cieszymy się, że wkrótce nasi klienci doświadczą komfortowej podróży na pokładzie tego nowego samolotu. Jego kabina jest bardziej przestronna i jaśniejsza, a ponadto wyposażona w dostęp do internetu, co czyni nasz produkt bardziej atrakcyjnym. - dodała Anne Rigail, Dyrektor Generalny Air France.

Pierwszy Airbus A220 we flocie Air France ochrzczono imieniem Le Bourget w hołdzie dla francuskiego miasta, które jest silnie związane z przemysłem lotniczym. Samolot w tradycyjnym malowaniu Air France ozdobiono dodatkowo historycznym symbolem linii, którym jest uskrzydlony konik morski.

Od 31 października b.r. pierwszy Airbus A220 rozpocznie regularne loty na trasach z Paryża (CDG) do Berlina, Barcelony, Madrytu, Mediolanu (Linate) i Wenecji. W najbliższym sezonie zimowym 2021-22 samolot będzie stopniowo obsługiwać koleje trasy - do Bolonii, Rzymu, Lizbony i Kopenhagi.

Wydajność paliwowa i mniejszy wpływ na środowisko

Innowacyjny i wydajny Airbus A220 idealnie odpowiada potrzebom Air France w zakresie lotów na krótkich i średnich trasach. W porównaniu do kosztów eksploatacyjnych A318 i A319, nowy model samolotu pozwala na redukcję jednostkowych kosztów o 10%.* Dzięki nowoczesnym silnikom i konstrukcji z lżejszych materiałów kompozytowych, Airbus A220 wyróżnia się pod względem zużycia paliwa, które jest 20% niższe**, co przekłada się na obniżenie emisji CO2 z lotu, również o 20%. Ponadto maszyna jest o 34% cichsza. Nowe samoloty, za sprawą swoich paramentów mają pomóc Air France w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, w tym redukcji emisji dwutlenku węgla. Przewoźnik zobowiązał się, że do roku 2030 obniży swoją całkowitą emisję dwutlenku węgla o 50% w przeliczeniu na pasażera / kilometr lub o 15% w wartościach absolutnych. Linia jest również zaangażowana we współpracę ze wszystkimi swoimi interesariuszami i władzami publicznymi, aby osiągnąć cel klimatyczny zerowej emisji CO2 netto do 2050 roku.***

Nowa wymiar komfortu podczas lotu

Airbus A220-300 w barwach Air France zabierze na pokład 148 pasażerów. Dzięki konfiguracji siedzeń 3+2 (w sumie 5 foteli w każdym rzędzie), 80% pasażerów będzie zajmowało preferowane miejsca przy oknie lub przy przejściu. W obu kabinach ekonomicznej i biznes podróżni będą mogli korzystać z pokładowego Wi-Fi na własnych urządzeniach mobilnych, dzięki systemowi Air France Connect.

Samolot jest wyposażony w skórzane, ergonomiczne fotele. Każdy z nich posiada wyjątkowo szerokie (48 cm), komfortowe siedzisko, a jego oparcie odchyla się do 118 stopni. Dodatkowy komfort podróży zapewniają regulowany zagłówek, szeroki solidny stolik, uchwyt na kubek oraz kieszeń do przechowywania podręcznych przedmiotów. Całości dopełniają porty USB typu A i C oraz zintegrowany z oparciem uchwyt na tablet lub smartfon do wygodniejszego korzystania z pokładowego Wi-Fi.

Przestronna i jasna kabina została zaprojektowana w kolorach Air France odcieniach niebieskiego i bieli z odrobiną czerwieni, tworząc eleganckie, świeże wnętrze. Całość uzupełniają wykładziny dywanowe w geometryczny wzór w jodełkę, który nawiązuje do emblematycznego świata paryskich apartamentów inspirowanych wzornictwem Haussmanna. Duże panoramiczne okna zapewniają naturalne światło w czasie podróży. W kabinie zastosowano specjalne oświetlenie, które dostosowuje się w zależności od pory dnia i sytuacji, zapewniając silniejsze światło podczas wejścia i wyjścia z samolotu oraz przyjemny, ciepły nastrój podczas lotu. Pasażerowie mają do dyspozycji pojemne, łatwo dostępne schowki bagażowe oraz szczególnie szerokie przejście między fotelami, które ułatwia poruszanie się po samolocie.

Powietrze w kabinie jest wymieniane co 3 minuty, a system wentylacyjny samolotu jest wyposażony w specjalne filtry HEPA, który pozwala wyeliminować 99,9% cząsteczek wirusów.

*w przeliczeniu na 1 miejsce pasażerskie

**w porównaniu z Airbusem A318 i A319

*** w porównaniu z rokiem 2005

Źródło: Air France