Air France rozpoczął kolejną fazę modernizacji floty. Francuska linia odebrała swojego pierwszego Airbusa A350-900, który rozpocznie regularne loty w barwach przewoźnika od 7 października b.r. Początkowo maszyna będzie kursowała z Paryża do Abidżanu (Wybrzeże Kości Słoniowej) i Bamako (Mali), a w przyszłym roku nowym Airbusem będzie można polecieć już na sześciu trasach międzykontynentalnych, między innymi do Bangkoku, Seulu i Toronto.
Szerokokadłubowy Airbus A350-900 jest uznawany za maszynę nowej generacji, która jest bardziej przyjazna środowisku, ze względu na wysoką paliwooszczędność i niską emisje CO2. Jest zatem wydajny pod względem ekonomicznym, a także operacyjnym. Do 2025 roku flota Air France wzbogaci się w sumie o 28 maszyn tego typu, które są wyposażone w 324 miejsca na pokładzie w konfiguracji trzech klas podróży i posłużą linii do obsługi tras międzykontynentalnych.
Dostawa nowego samolotu jest zawsze wyjątkowym momentem w życiu linii lotniczej. Wraz z całym personelem Air France z dumą witamy Airbusa A350, jednego z najbardziej wydajnych na świecie samolotów dalekiego zasięgu. Już od 7 października nasi klienci będą mogli odkryć optymalny komfort podróży i usługi na pokładzie tego najnowszego samolotu, na pierwszych dwóch trasach międzykontynentalnych. Pojawienie się pierwszego A350 wyznacza nowy etap modernizacji floty Air France. W ciągu najbliższych 5 lat ponad połowa naszej floty będzie się składać z samolotów nowej generacji. powiedziała Anna Rigali, Prezes Air France.
W trosce o środowisko
Od wielu lat Air France angażuje się w ograniczanie swojego śladu węglowego poprzez wdrażanie konkretnych działań. Jest nimi między innymi obniżanie wagi samolotów, gospodarka odpadami i recykling, promowanie eko-pilotażu, redukcja hałasu, systematyczne obniżanie i kompensowanie CO2, a także wyeliminowanie jednorazowych naczyń z plastiku.
Niemniej jednak, linia może zmniejszyć swój wpływ na środowisko przede wszystkim za sprawą modernizacji floty. Airbus A350 zużywa o 25% mniej paliwa (tj. 2,5 litra na pasażera / 100 km), ponieważ został zbudowany z materiałów, które są aż do 67% lżejsze, niż standardowo używane do konstrukcji maszyn podobnego typu. Ponadto samolot jest o 40% cichszy.
Do pierwszego lotu nowej maszyny z bazy Airbusa w Tuluzie do Paryża bazy Air France na lotnisku Charles de Gaullea, częściowo użyto biopaliwa. Inicjatywa ta podkreśla znaczenie biopaliw dla sektora lotniczego i zobowiązanie Air France do ich rozwoju.