fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Airbus A350-900 Air France - Foto: Air France
Airbus A350-900 Air France - Foto: Air France

Air France rozpoczął kolejną fazę modernizacji floty. Francuska linia odebrała swojego pierwszego Airbusa A350-900, który rozpocznie regularne loty w barwach przewoźnika od 7 października b.r. Początkowo maszyna będzie kursowała z Paryża do Abidżanu (Wybrzeże Kości Słoniowej) i Bamako (Mali), a w przyszłym roku nowym Airbusem będzie można polecieć już na sześciu trasach międzykontynentalnych, między innymi do Bangkoku, Seulu i Toronto.

Szerokokadłubowy Airbus A350-900 jest uznawany za maszynę nowej generacji, która jest bardziej przyjazna środowisku, ze względu na wysoką paliwooszczędność i niską emisje CO2. Jest zatem wydajny pod względem ekonomicznym, a także operacyjnym. Do 2025 roku flota Air France wzbogaci się w sumie o 28 maszyn tego typu, które są wyposażone w 324 miejsca na pokładzie w konfiguracji trzech klas podróży i posłużą linii do obsługi tras międzykontynentalnych.

Dostawa nowego samolotu jest zawsze wyjątkowym momentem w życiu linii lotniczej. Wraz z całym personelem Air France z dumą witamy Airbusa A350, jednego z najbardziej wydajnych na świecie samolotów dalekiego zasięgu. Już od 7 października nasi klienci będą mogli odkryć optymalny komfort podróży i usługi na pokładzie tego najnowszego samolotu, na pierwszych dwóch trasach międzykontynentalnych. Pojawienie się pierwszego A350 wyznacza nowy etap modernizacji floty Air France. W ciągu najbliższych 5 lat ponad połowa naszej floty będzie się składać z samolotów nowej generacji. powiedziała Anna Rigali, Prezes Air France.

W trosce o środowisko

Od wielu lat Air France angażuje się w ograniczanie swojego śladu węglowego poprzez wdrażanie konkretnych działań. Jest nimi między innymi obniżanie wagi samolotów, gospodarka odpadami i recykling, promowanie eko-pilotażu, redukcja hałasu, systematyczne obniżanie i kompensowanie CO2, a także wyeliminowanie jednorazowych naczyń z plastiku.

Niemniej jednak, linia może zmniejszyć swój wpływ na środowisko przede wszystkim za sprawą modernizacji floty. Airbus A350 zużywa o 25% mniej paliwa (tj. 2,5 litra na pasażera / 100 km), ponieważ został zbudowany z materiałów, które są aż do 67% lżejsze, niż standardowo używane do konstrukcji maszyn podobnego typu. Ponadto samolot jest o 40% cichszy.

Do pierwszego lotu nowej maszyny z bazy Airbusa w Tuluzie do Paryża bazy Air France na lotnisku Charles de Gaullea, częściowo użyto biopaliwa. Inicjatywa ta podkreśla znaczenie biopaliw dla sektora lotniczego i zobowiązanie Air France do ich rozwoju.

F$I$L$M

Samolot o imieniu Tuluza

Przy okazji powitania nowego samolotu, Air France zdecydował powrócić do tradycji nadawania imion swoim samolotom. Po konsultacji z pracownikami firma postanowiła wykorzystać nazwy znaczących francuskich miast jako imiona samolotów. Pierwszemu Airbusowi A350 nadano imię Tuluza (Toulouse), po mieście, które uchodzi za stolicę awiacji, głównie z uwagi na zlokalizowaną w Tuluzie fabrykę Airbusa. Ponadto Tuluza ma historyczne znaczenie dla przewoźnika, ponieważ jest jednym z pierwszych kierunków w siatce Air France, oferowanym od samego powstania linii w 1933 roku.

Nowa definicja komfortu

Pasażerowie podróżujący na pokładzie nowego Airbusa w trzech kabinach Biznes, Premium Economy i Economy mają do dyspozycji bardziej przestrzenne wnętrze i dużo więcej światła, dzięki 30% większym oknom, a sztuczne oświetlenie jest dostosowywane do różnych faz lotu. Ponadto specjalny system kontroli ciśnienia powietrza w kabinie zapewnia bardziej komfortową atmosferę, dzięki temu, że powietrze wewnątrz samolotu jest regularnie wymieniane. A350 jest także najcichszym samolotem nowej generacji, co służy zarówno podróżnym, jak i środowisku naturalnemu.

Samolot jest wyposażony nie tylko w najnowsze, komfortowe fotele we wszystkich kabinach i system rozrywki pokładowej, ale również pokładowy internet. Air France oferuje 3 różne pakiety internetu do wyboru:

  • Pakiet Message" do bezpłatnego wysyłanie i odbieranie wiadomości poprzez komunikatory (np. Whatsapp, Messenger) przez cały czas trwania lotu;
  • Pakiet Surf" dostęp płatny do przeglądania stron i poczty (od 3-18 euro z możliwością zapłaty w Milach Flying Blue);
  • Pakiet Stream" szybki internet do streamingu i pobierania dużych plików (obejmujący opcje zawarte w Message i Surf).

Trasy Airbusa A350

Nowy samolot będzie latał docelowo, na sześciu następujących trasach:*

  • Abidżan (Wybrzeże Kości Słoniowej): od 07.10.2019 08.12.2019, a następnie od 10.02.2020 z kontynuacją w sezonie letnim 2020
  • Bamako (Mali): od 07.10.2019 08.12.2019, a następnie od 10.02.2020 z kontynuacją w sezonie letnim 2020
  • Toronto (Kanada): od 27.10.2019
  • Kair (Egipt): od 09.12.2019
  • Seul (Korea Południowa): od 09.12.2019
  • Bangkok (Tajlandia): sezon letni 2020

* Rozkład może ulec zmianie.

Źródło informacji: Air France