Bądź naszym Gościem to hasło, które towarzyszy reklamom Polskich Linii Lotniczych LOT od dwóch lat. Tym razem przewoźnik przygotował nową odsłonę swojej kampanii marketingowej. Od połowy sierpnia w ogólnopolskich kanałach telewizyjnych można zobaczyć spoty reklamowe koncentrujące się wokół wyróżników produktowych i oferty dopasowanej do potrzeb pasażerów.
Pierwsza odsłona kampanii Bądź naszym Gościem, nagrodzona statuetką Effie, pokazywała profesjonalizm załóg LOT-u dbających o bezpieczeństwo, komfort i wygodę podczas podróży.
W obecnej kampanii LOT-u zostały uwzględnione wyniki badań dotyczące preferencji podróżowania, które zrealizowała agencja badawcza Kantar Polska. Na podstawie przeprowadzonej analizy, wybrano bohaterów spotów z trzech różnych segmentów. Są to: rodzina, podróżująca z dwójką dzieci do USA; młoda para, która udaje się w podróż do Azji i Australii przez Singapur oraz biznesmen, dla którego podróże lotnicze to regularna droga do pracy.
- Najnowsze spoty reklamowe bazują na promowaniu naszych usług, ze zdecydowanym akcentem na te aspekty, które podróżujący wymieniają jako ważne dla nich przy wyborze linii lotniczej i zakupie biletu: atrybuty produktowe oraz przejrzystą ofertę mówi Dorota Bratowska-Świacka, Dyrektor Marketingu w Polskich Liniach Lotniczych LOT.
W odniesieniu do lotów dalekodystansowych są to m.in.: bagaż wliczony w cenę biletu, ciepłe posiłki, napoje, przekąski w czasie lotu, a także system rozrywki pokładowej. Na trasach europejskich, takim wyróżnikiem są np. centralnie położone lotniska, co pasażerom biznesowym pomaga szybko i wygodnie przemieścić się do centrów miast. Tym, co najbardziej zachęca do kupna biletów u konkretnego przewoźnika, to przystępna cena i jasna oferta (94 proc. wskazań). Pasażerowie nie lubią ukrytych lub dodatkowych obowiązkowych dopłat, które nierzadko windują cenę biletu.
- Jesteśmy firmą o międzynarodowym zasięgu, sprzedajemy obecnie bilety na ponad 60 rynkach, a głównym celem naszych działań marketingowych jest wspieranie sprzedaży. Realizujemy to poprzez kampanie promujące markę LOT na świecie, prezentując ofertę dopasowaną do potrzeb zarówno pasażerów indywidualnych, jak i biznesowych dodaje Dorota Bratowska-Świacka.
Kampania jest obecnie prowadzona w Polsce. Zaplanowane są również aktywności na Węgrzech - to nasz kluczowy rynek, gdzie budujemy drugi hub LOT-u oferując połączenia krótko i dalekodystansowe. Następnie, do komunikacji dołączone zostaną kolejne rynki.
Kampania będzie obejmować spoty 30-sto i 15-sto sekundowe, które będą emitowane w mediach masowych: telewizji, Internecie oraz social mediach. Towarzyszyć jej będą dodatkowe aktywacje, w tym m.in. konkursy na profilach społecznościowych LOT-u, działania contentowe oraz współprace z blogerami. Cała kampania zaplanowana została na kilka miesięcy.
Nad koncepcją kreatywną nowych spotów czuwała agencja Grey Group Poland, reklamy wyprodukowało studio Graffiti Films, a wyreżyserowane zostały przez duet Natalia Jakubowska i Łukasz Gronowski. Za zakup i planowanie mediów odpowiada Fullsix Media (Havas Media Group) zaś za działania w kanałach społecznościowych agencja They.pl.
Źródło informacji: PLL LOT