Boeing i FedEx Express poinformowały o nowym zamówieniu na 12 samolotów 767 Freighters i 12 samolotów 777 Freighters. Największy na świecie przewoźnik lotniczy kontynuuje inwestycje w najbardziej wydajne samoloty frachtowe w branży, aby optymalizować usługi dla swoich klientów.
"Podejmujemy kolejny pozytywny krok w programie modernizacji floty, ponieważ dodajemy bardziej wydajne, niskoemisyjne samoloty do naszej globalnej floty" - powiedział David L. Cunningham, prezes i dyrektor generalny FedEx Express. "Boeing 767 i 777 Freighter przyniosły większą skuteczność i niezawodność naszym operacjom lotniczym, a B777, ze swoją ogromną charakterystyką zasięgu, pozwolił nam zapewnić szybsze czasy tranzytu na całym świecie. Jesteśmy zdeterminowani, aby dodać więcej takich samolotów do naszej floty."
Ta decyzja została podjęta, ponieważ branża przewozu lotniczego ładunków wciąż zbiera siły. Rok po wzroście popytu o prawie 10 %, globalny transport lotniczy jest na dobrej drodze do zwiększenia o kolejne 4 do 5 % w 2018 roku.
Przewoźnicy ładunków lotniczych zwiększają zdolność do nadążania za popytem, ‹‹przekształcając samoloty pasażerskie w frachtowce lub zamawiając nowe samoloty. Z najnowszym zamówieniem FedEx Express, Boeing sprzedał do tej pory ponad 50 szerokokadłubowych "frachtowców" w 2018 roku.
"Jesteśmy zaszczyceni, że FedEx ponownie zaufał Boeingowi 767 i 777. To powtórzenie zamówienia jest dużym wotum zaufania dla wiodącej na rynku rodziny samolotów cargo Boeinga i długoterminowych perspektyw dla frachtu lotniczego" - powiedział Kevin McAllister, prezes i dyrektor generalny Boeing Commercial Airplanes.
FedEx Express i Boeing mają długoletnią współpracę. Przewoźnik jest głównym operatorem Boeinga 757 i największym operatorem B767 i B777. FedEx jest również klientem firmy Boeing Global Services.
B767 Freighter, oparty na samolocie pasażerskim 767-300ER (o rozszerzonym zasięgu), może przewozić około 58 ton (52.7 ton) ładunku o zasięgu międzykontynentalnym, co czyni go elastyczną platformą do obsługi rynku długodystansowego, regionalnego lub dostawczego.
B777 Freighter to najdłuższy na świecie dwusilnikowy statek pasażerski. Samolot może latać na odległość 4900 mil morskich (9070 kilometrów) przy ładowności 112 ton. Dzięki B777 Freighter FedEx był w stanie połączyć Azję z jej hubem w Memphis w stanie Tennessee w trybie non-stop i skrócić czasy transportu nawet o trzy godziny. Umożliwiło to FedExowi akceptowanie pakietów w późniejszym terminie i dostarczanie ich na czas.
B777 Freighter zużywa o 18 procent mniej paliwa w porównaniu do zastępowanych samolotów i zapewnia cichsze starty i lądowania, które spełniają standardy hałasu na lotnisku.
Źródło informacji i zdjęć: Boeing