Zestawienie AirHelp Score powstało na podstawie oceny w trzech kryteriach: punktualność, jakość obsługi oraz satysfakcja pasażerów. Hamad International Airport otwiera tegoroczny ranking. Sprawdź, jak uplasowały się w nim trzy największe polskie lotniska.
To już druga edycja zestawienia portów lotniczych AirHelp Score. Analizie poddaliśmy znacznie więcej lotnisk, rozwinęliśmy metodologię. Pierwsza dziesiątka zestawienia to porty na bardzo wysokim poziomie, z niewielkimi różnicami w łącznej ocenie mówi CEO i współzałożyciel AirHelp, Henrik Zillmer.
Światowa czołówka rankingu
Na pierwszym miejscu zestawienia znalazło się lotnisko Hamad International Airport w Katarze. Zaraz za nim uplasowało się Athens International Airport w Grecji, a podium zamyka japońskie lotnisko Haneda Airport.
W kategorii Punktualność prym wiodą porty lotnicze Cologne Bonn Airport w Niemczech oraz Tocumen International Airport w Panamie. Singapore Changi zeszłoroczny zwycięzca rankingu wyróżnia się natomiast jakością obsługi, a kenijskie Nairobi Jomo Kenyatta International Airport dostało najwięcej punktów za satysfakcję pasażerów.
Pozycja |
Nazwa linii |
Lokalizacja |
Punktualność |
Jakość obsługi |
Satysfakcja pasażerów |
Wynik |
1. |
Hamad International Airport |
Doha, Katar |
9,1 |
8,8 |
7,3 |
8,77 |
2. |
Athens International Airport |
Ateny, Grecja |
9,3 |
8,6 |
6,4 |
8,69 |
3. |
Haneda Airport |
Tokio, Japonia |
9,0 |
8,8 |
6,1 |
8,63 |
4. |
Cologne Bonn Airport |
Kolonia/Bonn, Niemcy |
9,5 |
7,8 |
8,2 |
8,61 |
5. |
Singapore Changi Airport |
Singapur |
8,5 |
9,2 |
5,1 |
8,48 |
6. |
Chubu Centrair International Airport |
Nagoja, Japonia |
9,0 |
8,6 |
4,9 |
8,43 |
7. |
Viracopos International Airport |
Sao Paulo, Brazylia |
9,0 |
8,4 |
5,7 |
8,39 |
8. |
Amman Queen Alia International Airport |
Amman, Jordania |
8,6 |
8,4 |
6,6 |
8,33 |
9. |
Recife/GuararapesGilberto Freyre International Airport |
Recife, Brazylia |
8,5 |
8,6 |
6,0 |
8,30 |
10. |
Mariscal Sucre International Airport |
Quito, Ekwador |
8,4 |
8,4 |
7,5 |
8,29 |
Warszawskie Okęcie spadło w zestawieniu
Lotnisko Chopina spadło w AirHelp Score 2018 o 7 pozycji w porównaniu do zeszłorocznej edycji. Mimo poprawy jakości obsługi podróżnych największe polskie lotnisko uplasowało się na 32. pozycji, głównie ze względu na niższą notę w kategorii Satysfakcja pasażerów.
W tegorocznym zestawieniu premierę mają dwa inne polskie lotniska. Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku znalazł się na 42. lokacie. Co ciekawe, przegonił Warszawskie Okęcie pod względem punktualności. Port lotniczy Kraków Balice uplasował się natomiast na 127. miejscu.
Pozycja |
Nazwa linii |
Lokalizacja |
Punktualność |
Jakość obsługi |
Satysfakcja pasażerów |
Wynik |
|
32. |
Port Lotniczy im. Chopina Warszawa-Okęcie |
Warszawa |
8,4 |
7,8 |
7,1 |
7,99 |
|
42. |
Port lotniczy im. Lecha Wałęsy |
Gdańsk |
8,6 |
7,8 |
4,8 |
7,86 |
|
127. |
Port Lotniczy im. Jana Pawła II |
Kraków |
5,8 |
7,6 |
5,3 |
6,56 |
Ranking AirHelp Score.
To druga edycja rankingu portów lotniczych AirHelp Score. W zestawieniu znalazło się 141 lotnisk, a dane pochodzą z okresu od 22 grudnia 2017 r. do 20 marca 2018 r.
Analizując Punktualność AirHelp zebrał dane z wielu źródeł, by stworzyć najbardziej na świecie wiarygodny i precyzyjny zbiór danych dotyczących lotów. Dane pozyskane były m.in. od agend rządowych, lotnisk, firm analizujących loty i innych.
W tym roku ocena za Jakość obsługi charakteryzuje się jeszcze większą dywersyfikacją wykorzystywanych źródeł danych stanowi połączenie publicznych pasażerów opinii z najbardziej wiarygodnych serwisów na świecie.
W rankingu uwzględniono dodatkowo sentyment wpisów na Twitterze, by poznać odczucia pasażerów na temat danego lotniska oraz ich ocenę sprawności funkcjonowania portu. Analizie poddano blisko 184 tysięcy wpisów.
Źródło informacji i grafiki: Air Help