fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Terminal portu lotniczego w Radomiu
Terminal portu lotniczego w Radomiu - Foto: PPL

Lotnisko Warszawa-Radom zaczyna pełnić funkcję, do której zostało zaprojektowane – staje się realnym wsparciem dla Lotniska Chopina, wskazuje fanpage "Lotnisko RDO Radom". Powodem zmian jest remont jednej z dróg startowych na warszawskim Okęciu, przez co część ruchu lotniczego kierowana jest właśnie do Radomia.

W dniach prowadzenia prac modernizacyjnych loty z Chopina są realizowane z wykorzystaniem innej drogi startowej, a niektóre operacje – w tym czarterowe – zostały przeniesione do Radomia. Takie rozwiązanie pokazuje, że port na Mazowszu jest w stanie przejąć część obciążenia i wypełnia rolę lotniska komplementarnego, do której przygotowywano go od początku, czytamy w opinii "Lotnisko RDO Radom"

Jak wiemy Infrastruktura lotniska w Radomiu, po kompleksowej przebudowie, pozwala na obsługę różnorodnych operacji. Pas startowy o długości 2500 metrów umożliwia przyjmowanie średnich maszyn pasażerskich i czarterowych. Terminal, oddany do użytku w 2023 roku, został zaprojektowany tak, aby zapewnić obsługę ruchu wakacyjnego i niskokosztowego. Dla pasażerów oznacza to większą elastyczność i dodatkowe możliwości, gdy w stolicy prowadzone są prace techniczne lub występują ograniczenia przepustowości.

Choć Radom wciąż zmaga się z niższą liczbą pasażerów niż prognozowano, obecne wydarzenia stanowią okazję do potwierdzenia jego przydatności. Przeniesienie części operacji z Chopina pokazuje, że port jest gotowy do działania w sytuacjach wymagających odciążenia największego lotniska w kraju. To z kolei wzmacnia argument, że Radom może być trwałym elementem systemu lotniczego w Polsce, a nie tylko inwestycją rezerwową.

Przyszłość lotniska zależy od przyciągnięcia przewoźników i utrzymania stabilnej siatki połączeń. Jednak już teraz sytuacja związana z remontem na Okęciu dowodzi, że Radom może pełnić rolę, dla której został powołany – i może odegrać większe znaczenie w systemie lotnisk obsługujących Mazowsze, choć jak wiemy statystyki ruchu lotniczego nie są dla Radomia korzystne.

Źródło informacji: FB Lotnisko RDO Radom, PPL, Lotnisko Chopina, pasazer.com / redag. Aviation24.pl

2 komentarzy

  • Oslo ma 3 lotniska Oslo Gardemoen 50 km, Oslo Rygge 60 km, Oslo Sandefjord Torp 110 km. Warszawa ma 3 lotniska Warszawa Okęcie, Warszawa Modlin, Warszawa Radom. Skoro w Norwegii może tak funkcjonować to i w Polsce również.
  • I dobrze, bardzo fajnie że EPRA w końcu spełnia swoją funkcję jaką jest odciążenie EPWA. Swoją drogą bardzo dobrze zorganizowany port lotniczy.

Zostaw komentarz

In reply to Some User

Przeczytaj inne publikacje