Corendon Airlines obchodzi 20-lecie działalności i wchodzi w kolejny etap rozwoju, koncentrując się na zwiększeniu przepustowości oraz rozszerzeniu siatki połączeń w 2026 roku. Szczególnie duże zmiany odczują pasażerowie w Polsce, Niemczech i Austrii, gdzie linia planuje znaczący wzrost liczby oferowanych miejsc.
W Polsce przepustowość prawie się podwoi, a latem 2026 r. pasażerowie skorzystają z lotów na trasach Warszawa–Antalya, Katowice–Antalya, a także z nowych połączeń do Heraklionu i Hurghady. Nowa trasa z Katowic do Heraklionu będzie realizowana od kwietnia dwa razy w tygodniu, we wtorki i soboty, co dodatkowo umocni pozycję Corendon Airlines na polskim rynku.
W sezonie letnim 2026 oferta przewoźnika z Niemiec wzrośnie o około 20%, a z Austrii nawet o 30% w porównaniu z rokiem 2025. Jednocześnie linia utrzyma podobny poziom miejsc ze Szwajcarii, choć prace modernizacyjne w Bazylei mogą wpłynąć na harmonogram lotów. W Wielkiej Brytanii przewiduje się umiarkowany wzrost, natomiast Turcja – główny rynek Corendon Airlines – odnotuje jednocyfrową poprawę. Dynamiczny rozwój obejmie także Hiszpanię, gdzie liczba miejsc zwiększy się o 90%, Egipt ze wzrostem ponad 150% oraz Grecję, która osiągnie wzrost o 12%, koncentrując się głównie na Krecie.
W sezonie letnim 2026 Corendon Airlines będzie bazować łącznie 10 samolotów w czterech niemieckich portach lotniczych – Düsseldorfie, Hanowerze, Kolonii/Bonn i Norymberdze – co pozwoli na lepsze wykorzystanie floty i rozwój kluczowych tras, takich jak Antalya, Heraklion czy Hurghada. Przewoźnik zwiększy częstotliwość lotów do popularnych kurortów, a część tras, które w 2025 roku funkcjonowały jedynie przez kilka tygodni, zostanie wydłużona na cały sezon letni. Dodatkowo zainaugurowane zostaną loty z Münster/Osnabrück do Heraklionu.
Nowością w ofercie będzie także Sharm El-Sheikh, który dołączy do siatki zimą 2025/2026. Loty do tego popularnego egipskiego kurortu będą realizowane z Düsseldorfu, Hanoweru i Norymbergi dwa razy w tygodniu – we wtorki i piątki. Wprowadzenie nowego kierunku oraz znaczny wzrost częstotliwości lotów w kluczowych miesiącach potwierdzają ambitną strategię Corendon Airlines, której celem jest umocnienie pozycji na europejskim rynku i dalsze zwiększanie atrakcyjności dla pasażerów z Polski i innych krajów.
Źródło informacji: Corendon Airlines / redag. Aviation24.pl