Po raz pierwszy w historii lotnictwa można kierować samolotem w locie za pomocą strugi powietrza, eliminując potrzebę skomplikowanych ruchomych powierzchni sterowania lotem.
W serii przełomowych prób lotniczych, które miały miejsce na niebie nad północno-zachodnią Walią, bezzałogowy statek powietrzny MAGMA wykazał dwie innowacyjne technologie kontroli przepływu, które mogą zrewolucjonizować przyszły projekt samolotu.
MAGMA, zaprojektowana i opracowana przez naukowców z Uniwersytetu w Manchesterze we współpracy z inżynierami z BAE Systems, z powodzeniem przetestowała dwie technologie bez klap na początku tego miesiąca na lotnisku Llanbedr.
Technologie zostały zaprojektowane w celu poprawy kontroli i wydajności samolotów. Zastępując ruchome powierzchnie prostszym rozwiązaniem strug powietrza, próby utorowały drogę inżynierom do stworzenia samolotów o lepszych parametrach, które są lżejsze, bardziej niezawodne i tańsze w obsłudze. Technologie te mogą również poprawić niewidzialność samolotu wojskowego, ponieważ zmniejszają liczbę luk i krawędzi, które obecnie sprawiają, że samolot jest bardziej widoczny na radarach.
Opracowanie takich technologii pomaga zapewnić, że Wielka Brytania dysponuje odpowiednimi technologiami i umiejętnościami na przyszłość i może zostać zastosowana do opracowania przyszłego systemu walki powietrznej. Jest to najnowszy przełom technologiczny pochodzący z wielu projektów współpracy BAE Systems ze środowiskiem akademickim i przemysłowym, które pomogą Wielkiej Brytanii w dostarczeniu bardziej zaawansowanych możliwości, szybciej i dzięki wspólnym inwestycjom.