Kontrakt o wartości 164 milionów dolarów będzie realizowany w zakładach w San Antonio w Teksasie, uzupełniając zakłady w których prowadzone są modyfikacje od ubiegłego roku w St. Louis.
Program modyfikacji w celu przedłużenia resursu samolotów jest w bardzo zaawansowanym stadium, ponieważ już wprowadziliśmy do programu siedem Super Hornetów i dostarczymy pierwszy samolot z powrotem do marynarki wojennej jeszcze w tym roku - powiedział Dave Sallenbach, dyrektor programu. - Ten program ma kluczowe znaczenie dla pomocy marynarce wojennej w jej wyzwaniach gotowości i będzie się zwiększał każdego roku wraz z liczbą wprowadzanych przez nas odrzutowców.
Linia San Antonio SLM otrzyma swój pierwszy Super Hornet w czerwcu, a łącznie 23 sztuki Super Hornetów w trakcie tego kontraktu. Flota amerykańskiej marynarki wojennej składa się z ponad 550 Super Hornetów.
Program SLM przedłuża żywotność istniejących Super Hornetów z 6000 do 10000 godzin lotu.
We wczesnych latach 2020, Boeing ma rozpocząć instalowanie wstępnych aktualizacji samolotu, który przekształci istniejące Block II Super Hornets w nową konfigurację Block III.
Konwersja bloku III obejmie zwiększoną zdolność działania w sieci, dłuższy zasięg z konformalnymi zbiornikami paliwa, zaawansowany system kokpitu, ulepszenia sygnatur i ulepszony system komunikacji. Oczekuje się, że aktualizacje utrzymają aktywną obsługę F/A-18 przez dziesięciolecia.
Źródło informacji: Boeing