Firma Boeing jest głęboko zasmucona utratą samolotu i śmiercią pasażerów Lion Air Flight 610, która mocno obciążyła cały zespół Boeinga i składa serdeczne kondolencje i wyrazy współczucia rodzinom i bliskim osób na pokładzie.
Bezpieczeństwo jest podstawową wartością dla wszystkich w Boeing i bezpieczeństwa naszych samolotów. Pasażerowie naszych klientów i ich załogi są zawsze naszym priorytetem. 737 MAX to bezpieczny samolot zaprojektowany, zbudowany i obsługiwany przez naszych wykwalifikowanych pracowników, którzy podchodzą do swojej pracy z najwyższą uczciwością.
Przez ostatnie kilka miesięcy i po katastrofie Lion Air Flight 610, Boeing opracowywał ulepszenie oprogramowania do sterowania lotem dla 737 MAX, zaprojektowane tak, aby samolot był jeszcze bezpieczniejszy. Obejmuje to aktualizację procedur dotyczących sterowania lotem w systemie zwiększania charakterystyki manewrowej (MCAS), monitorów, instrukcji obsługi i szkolenia załogi. Ulepszony system kontroli lotu obejmuje kwestię kąta natarcia (AOA), ogranicza polecenia trymowania stabilizatora w odpowiedzi na błędny odczyt kąta natarcia i zapewnia ograniczenie polecenia stabilizatora.
Boeing ściśle współpracuje z Federalną Administracją Lotnictwa (FAA) w zakresie opracowywania, planowania i certyfikacji ulepszeń oprogramowania i będzie wdrażany w całej flocie 737 MAX w nadchodzących tygodniach. Aktualizacja zawiera również informacje zwrotne otrzymane od naszych klientów.
FAA twierdzi, że przewiduje wprowadzenie tego ulepszenia oprogramowania w dyrektywie zdatności do lotu nie później niż w kwietniu. Współpracowaliśmy z FAA przy opracowywaniu tego ulepszenia oprogramowania.
Ważne jest, aby pamiętać, że FAA nie nakazuje żadnych dalszych działań w tym czasie, a wymagane działania w AD2018-23.5 są nadal odpowiednie.
Instrukcja obsługi samolotu Boeing 737 MAX Flight Crew (FCOM) już opisuje istniejącą procedurę bezpiecznego postępowania z mało prawdopodobnym zdarzeniem błędnych danych pochodzących z czujnika kąta natarcia (AOA). Pilot zawsze będzie mógł zastąpić system kontroli lotu za pomocą elektrycznego lub ręcznego trymowania...
Ponadto, pragniemy wyrazić nasze najgłębsze kondolencje tym, którzy stracili bliskich w locie 302 linii Ethiopian Airlines. Zespół techniczny Boeinga jest na miejscu katastrofy, aby zapewnić pomoc techniczną pod kierownictwem Biura Badania Wypadków w Etiopii i Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu . To jest początek dochodzenia, ponieważ staramy się zrozumieć przyczynę wypadku.
Komunikat prasowy Boeing, więcej: https://boeing.mediaroom.com/news-releases-statements?item=130402