fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Źródło zdjęcia: Sebastiankawa.pl -
Źródło zdjęcia: Sebastiankawa.pl -

Podczas mistrzostw świata na Węgrzech ze względu na ograniczenie obciążenia powierzchni skrzydeł do 35 kg/m2 z GP14 trzeba było wypreparować system napędowy, oraz parę innych elementów, a Sebastian musiał się odchudzić o 7 kg, aby spełniać niezbyt mądre zapisy regulaminu.

GP Tatry ja

Choć to wersja slim w kabinie mieści się  nawet osoba mojej postury, bo szybowiec ma własny system ratowniczy.

GP tatry hangar

Po powrocie do Krosna szybowiec odzyskał swoje wyposażenie, więc powstała sposobność sprawdzenia walorów szybowca w normalnej konfiguracji.

GP tatry Start

Samodzielny start, lekkość konstrukcji jest wartością bezcenną, bo uwalnia pilota od zależności związanych z organizacją lotów holowanych.

GP tatry nad zbiornikiem

Łączka lotnicza na Żarze jest pochylona wzdłuż stoku, więc szybowiec pchany energicznie przez elektryczny zespół startowy już po kilkudziesięciu metrach rozbiegu znalazł się w powietrzy i z dyskretnym brzęczeniem śmigła wzniósł się nad zbocze.

DCIM120GOPRO

Przybór wagi nie zepsuł walorów szybowca w krążeniu niezbędnym dla naboru wysokości, a dodał rączości na przeskokach.

GP tatry nad jeziorem

Szybowiec nadal zachowuje się bardzo przyjemnie się w wszystkich konfiguracjach lotu,

GP tatry samojebka

GP tary staw GP Tatry ściana

toteż po dwu kwadransach Sebastian mógł rozpocząć zabawę przy skalnych ścianach Tatr.

GP tatry turnie

Dobra doskonałość zapewnia powrót nad Sołę lotem ślizgowym z wysokości szczytów, a możliwość szybkiego podparcia się silnikiem w razie niedoboru wysokości kapitalnie podnosi komfort lotu.

GP tatry defilada zar

W następnych dwu dniach gościła u nas ekipa red. Moniki Meleń z TVP, toteż nadarzyła się sposobność pokazania koliberka w locie nad gniazdem naszego szybownictwa.  Tomasz K.

Źródło informacji i zdjęć: http://www.sebastiankawa.pl/11642/gp14-na-gorskich-szlakach/