fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

KC-46 podczas tankowania F/A-18. Foto: Boeing -
KC-46 podczas tankowania F/A-18. Foto: Boeing -

Program powietrznych tankowców KC-46 ukończył wszystkie wymagane testy lotu uzupełniającego (STC) po udanym locie tankowania i komunikacji z C-17 Globemaster III.

STC obejmuje systemy wojskowe zainstalowane na samolocie B767-2C, aby uczynić go tankowcem i jest jednym z dwóch wymaganych certyfikatów zdatności do lotu FAA. Boeing przedstawi teraz uzyskane dane i raporty FAA do przeglądu przed zaliczeniem testów STC.

"To wielki kamień milowy dla programu i przybliża nas do pierwszej dostawy KC-46" - powiedział Mike Gibbons, wiceprezes i dyrektor programowy Boeinga KC-46A. "Wspólnie pracujemy nad tym, aby zapewnić Siłom Powietrznym tankowiec z niezrównanymi możliwościami."

W ramach testów STC połączony zespół Boeing i Air Force musiały zweryfikować zarówno dwa systemy podawania paliwa na potrzeby tankowania w powietrzu przy użyciu wielu samolotów odbierających. Wykazali również, że KC-46 może pobierać paliwo z KC-135, KC-10 i innych tankowców KC-46.

"Podczas gdy większość naszych testów została przeprowadzona poza Boeing Field w Seattle, połączyliśmy się z zasobami z baz lotniczych Nellis i Edwards, a także udaliśmy się do Marynarki Wojennej Patuxent River w celu testowania ich centralnych systemów" - powiedziała Jeanette Croppi, menedżer programu testów KC-46. "To był naprawdę świetny wysiłek zespołowy."

Boeing otrzymał wcześniej certyfikat typu Amended Type od FAA za główną konfigurację B767-2C w grudniu 2017 r. Model 767-2C jest zmodyfikowaną wersją komercyjnej wersji B767 ze zmienioną strukturą, okablowaniem i hydrauliką.

Program ma sześć samolotów, które obsługują różne segmenty testów ATC i STC. Ogółem zrealizowali one 2900 godzin lotu, a także ponad 2500 "kontaktów" podczas tankowania samolotów F-16, F/A-18, AV-8B, C-17, A-10, KC-10 i KC-46 .

KC-46, zbudowany na bazie komercyjnego samolotu Boeing 767, jest zbudowany w firmie Everett. Boeing ma obecnie kontrakt na pierwsze 34 sztuki na spodziewanych 179 tankowców dla amerykańskich sił powietrznych.

KC-46A to wielozadaniowy tankowiec, który może zatankować wszystkie sojusznicze i koalicyjne samoloty wojskowe kompatybilne z międzynarodowymi procedurami tankowania w powietrzu i może przewozić pasażerów, ładunek i pacjentów.

Źródło informacji i zdjęć: Boeing Press Release