fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

T-X Boeing / Źródło: Boeing Press Room -
T-X Boeing / Źródło: Boeing Press Room -

Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych ogłosiły dzisiaj, że Advanced Pilot Trainer (TX) zastąpi samoloty T-38C Talon w istniejących szkoleniowych bazach pilotażowych dla pilotów, a baza Joint San Antonio-Randolph w Teksasie została wybrana jako pierwsza lokalizacja dla pierwszego samolotu TX, który ma przybyć tam w 2022 roku.

Pozostałe lokalizacje obejmą bazy sił powietrznych w Columbus w stanie Mississippi, Laughlin AFB i Sheppard AFB w stanie Texas oraz Vance AFB w stanie Oklahoma.

Obecne możliwości pilotażowe polegają na unikalnej strukturze pasów startowych i dostosowanej przestrzeni powietrznej, która może obsługiwać szkolenia pilotażowe o dużym zakresie, co czyni je idealnymi dla nowych samolotów.

"Gdy wprowadzimy do użytku samoloty szkoleniowe T-X, ich wykorzystanie oprzemy na naszych obecnych szkoleniach pilotażu, które mają przestrzeń powietrzną i pasy startowe potrzebne do misji" - powiedziała Heather A. Wilson, sekretarz lotnictwa.

Nowy samolot szkolno-treningowy zapewni pilotom-uczniom umiejętności i kompetencje wymagane do przejścia na myśliwce 4 i 5 generacji.

"Potrzebujemy programu T-X, aby właściwie wyszkolić naszych pilotów do latania naszą rosnącą flotą samolotów 5. generacji" - powiedział szef sztabu lotnictwa Gen. David L. Goldfein. "Ta nowa zdolność treningowa umożliwi pilotom realistyczne szkolenie w systemie dające duże odwzorowanie pilotowania myśliwców".

Opierając się na samolocie T-X w JB San Antonio-Randolph, miejscu szkolenia pilotów instruktorów Air Force jest niezbędnym krokiem do stworzenia pilotażowego procesu ich szkolenia na T-X i określi warunki przejścia na treningi w samolocie T-X w innych lokalizacjach szkolenia lotniczego.

Siły Powietrzne rozpoczną teraz wymagane analizy środowiskowe we wszystkich istniejących lokalizacjach dla pilotów studiów licencjackich. Ostateczne decyzje lokalizacyjne są uzależnione od wyniku analiz środowiskowych.

Air Force przewiduje przyznanie kontraktu na nowy samolot w tym roku, a pierwsze samoloty prawdopodobnie pojawią się w JB San Antonio-Randolph już w 2022 r.

Źródło informacji: af.mil Press Room