Warszawskie studio MS Games przygotowuje symulator, w którym gracz wcieli się w członka obsługi naziemnej lotniska i pokieruje licencjonowanymi pojazdami, poruszając się po odwzorowanych z najwyższą dbałością o szczegóły lotniskach.
Istnieje wiele typów symulatorów lotniczych, w których gracze mogą przebierać w wielu modelach samolotów. Tego typu gry skupiają się jednak głównie na aspekcie rozrywki związanym z pilotowaniem AirportSim jest na tym polu innowacyjny, skupiając się nie na pilotażu, ale obsłudze latających maszyn: tym razem gracz nie będzie przebierał tylko w modelach samolotów, ale również w interesujących lokalizacjach lotnisk.
PRZYWIĄZANIE DO SZCZEGÓŁÓW
W AirportSim gracz będzie miał możliwość doświadczenia specyfiki zawodu członka obsługi naziemnej lotniska. Co to znaczy? Na tych, którzy kupią tę grę czekać będą takie zadania jak na przykład tankowanie samolotów (tu do wyboru Boeing 737 MAX, lub Airbus A320 Neo), inspekcja pasa, przewożenie ludzi oraz bagaży, catering, misje pilotowania samolotu samochodem Follow Me, prowadzenia go na stanowisko postojowe, a nawet ładowania samolotu za pomocą jednostki Ground Power Unit.
Tego typu zadania są mocno zróżnicowane, a ich przeprowadzenie wymaga specjalistycznej wiedzy i używania właściwych narzędzi i pojazdów, ze wsparciem merytorycznym twórcy gry zwrócili się więc do specjalistów, którzy od samego początku gry konsultują się z zespołem developerskim, opowiadając i pokazując na czym polega ich zawód. Dlatego ten aspekt rozgrywki będzie dopracowany w najmniejszych szczegółach, tak aby każdy śmiertelnik mógł poczuć się, jakby faktycznie dostał pełen dostęp do tego, co dzieje się na płycie lotniska.
Na tym dbałość o szczegóły się jednak nie kończy: akcja gry nie będzie rozgrywała się na hipotetycznym lotnisku, które mogłoby istnieć gdziekolwiek, ale na faktycznie istniejących lotniskach, które zostaną przeniesione do wirtualnego świata. Wśród nich nasze Polskie lotnisko Chopina w Warszawie, ale również takie lokacje jak Keflavik, będący największym portem lotniczym Islandii, oraz Vagar perła wysp owczych i najbardziej oddalone od innych lotnisko Europy.
Decyzje te nie zostały podjęte tylko ze względu na walory estetyczne (chociaż realistyczna grafika w AirportSim mówi sama za siebie) twórcy chcą wprowadzić do swojej produkcji różne warunki pogodowe: to na jakim lotnisku będziemy grać, zmieni ustawienie słońca na nieboskłonie (wszak mówimy o innej szerokości geograficznej), porę roku, czas dnia, oraz będzie miało wpływ na samą pogodę, która w formie live sczytywana będzie z systemu METAR, z którym sprzężona jest gra.
W ten sposób gracz będzie mógł mierzyć się dokładnie z tymi samymi warunkami pogodowymi, z jakimi w danej chwili mierzy się samo lotnisko w rzeczywistości. Jeśli tylko będzie chciał.
ZRÓŻNICOWANE TRYBY GRY
W AirportSim gracze będą mogli wybierać spośród czterech trybów różnicujących rozgrywkę. Podstawowym są Scenariusze podczas których pogoda oraz grafik przylotów i odlotów samolotów będzie predefiniowany wcześniej (funfact: gracze dostaną również możliwość projektowania własnych scenariuszy). Pozostałe to:
Free Roam: tryb gry dowolnej, podczas którego gracz ustala zasady rozgrywki, włącza lub wyłącza sprzężenie z METAR, wybiera lotnisko na którym chce zagrać i oddaje się czystej rozgrywce, Wyzwanie, w którym na gracza będzie czekała cała gama cóż, wyzwań podczas których będzie można sprawdzić swoje umiejętności w pracy na czas lub pod inną presją. Ostatnim trybem będzie Multiplayer tu do gracza będą mogli dołączyć jego znajomi, bądź też zupełnie obce osoby.