fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Ryszard Grzebielucha - Foto: Media Forum / Centrum Prasowe PAP
Ryszard Grzebielucha - Foto: Media Forum / Centrum Prasowe PAP

Międzynarodowy operator logistyczny Polfrost, na potrzeby swojego klienta firmy Synoptis, zdecydował się na otwarcie nowego stałego mostu powietrznego między Chinami a Polską (Bydgoszczą).

Nikt nie chce, żeby służba zdrowia, instytucje publiczne i prywatne podmioty biorące udział w zwalczaniu pandemii odczuwały jakiekolwiek braki. Dlatego dystrybutorzy sprzętu medycznego i firmy logistyczne realizują bezprecedensowe przedsięwzięcia logistyczne, takie jak transport środków medycznych z Chin, zawierający między innymi maseczki, kombinezony ochronne i termometry. 1 maja br. na warszawskim lotnisku Chopina wylądował Antonow An-124 Rusłan, który prosto z Chin przywiózł 76 ton sprzętu medycznego.

Transport potrzebnego wyposażenia medycznego musi odbywać się szybko, a także być efektywny kosztowo. Aby spełnić oba warunki, zdecydowaliśmy się na wynajęcie samolotu transportowego - Ił 76, od białoruskiej linii lotniczej Rubystar Airways oraz wybór docelowego lotniska w Bydgoszczy, zamiast warszawskiego lotniska Chopina - wyjaśnia Ryszard Grzebielucha, prezes zarządu Polfrost Internationale Spedition.

Samoloty będą startować z Tianjin Binhai International Airport (kilkadziesiąt kilometrów na wschód od Pekinu) i lądować na lotnisku Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Najbliższy transport będzie zawierał 30 ton artykułów medycznych, głównie maseczek i rękawiczek nitrylowych. Odbiorcą jest Synoptis spółka z grupy Neuca.

Cieszymy się, że możemy i mamy możliwości pomóc - mówi Tomasz Moraczewski, prezes spółki Port Lotniczy Bydgoszcz SA. - Port Lotniczy im. Jana Paderewskiego w Bydgoszczy jest dziesiątym największym lotniskiem w Polsce. Dla realizacji połączeń typu cargo, stanowi atrakcyjną kosztowo alternatywę dla warszawskiego lotniska Chopina. Jesteśmy jednym z dynamiczniej rozwijających się portów lotniczych w Polsce. Jednak w związku z tym, że pandemia w oczywisty sposób ograniczyła ruch pasażerski nasze działania zmierzają w kierunku wzrostu przewozów cargo.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP