fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

 - Screen z filmu: https://www.youtube.com/watch?v=upydStmWCiQ / ULC , osadzony w artykule.
- Screen z filmu: https://www.youtube.com/watch?v=upydStmWCiQ / ULC , osadzony w artykule.

Jurorzy 14. edycji FilmAT Festival Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych, Dokumentów i Reportaży TV oraz Filmów Korporacyjnych, przyznali pierwszą nagrodę w kategorii Best Corporate Social Campain Urzędowi Lotnictwa Cywilnego za spot Laser to nie zabawka. W konkursie udział wzięło niemal 100 filmów z całego świata.

Michał Witkowski wiceprezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego podczas gali wręczania nagród podziękował wszystkim osobom zaangażowanym w tworzenie kampanii oraz jej partnerom: Ministerstwu Infrastruktury, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Przedsiębiorstwu Państwowemu Porty Lotnicze oraz agencji kreatywnej Walk.

O tym, jak ważne jest uświadamianie zagrożeń wynikających z kierowania lasera w stronę samolotów czy śmigłowców mogliśmy przekonać się ostatnio, kiedy wiązka lasera uszkodziła wzrok lekarza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Nieodpowiedzialna zabawa naraża na niebezpieczeństwo pasażerów lotu i może mieć poważne konsekwencje karne. Nasz spot oraz cała kampania miały zwrócić uwagę na problem oślepiania pilotów oraz przestrzec przed konsekwencjami takiego nieodpowiedzialnego zachowania. Dziękuję jurorom za dostrzeżenie tego zjawiska.

F$I$L$M

Urząd Lotnictwa Cywilnego otrzymał również nagrodę International Tourfilm Academy Award za wartościowe podjęcie tematu bezpieczeństwa.

Kampania ULC Laser to nie zabawka rozpoczęła się 5 kwietnia 2018 roku. Jej celem było budowanie świadomości wśród społeczeństwa na temat niebezpieczeństwa jakie niesie za sobą niewłaściwe wykorzystywanie wiązki lasera poprzez kierowanie go w stronę samolotów. W ramach akcji informacyjnej przygotowano spot edukacyjny oraz plakaty i animacje, które można było zobaczyć w mediach społecznościowych, w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie oraz sieci kin. Kampanię wsparły również lotniska, a wśród nich: Kraków-Balice, Gdańsk, Łódź, Katowice, Poznań, Rzeszów i Wrocław.

Spot powstał przy współpracy z agencją WALK. Reżyserem spotu jest Tomek Goldbaum-Wlaziński, producentem Szut Szut Studio.

Źródło informacji: ULC