Jurorzy 14. edycji FilmAT Festival Międzynarodowego Festiwalu Filmów Turystycznych, Dokumentów i Reportaży TV oraz Filmów Korporacyjnych, przyznali pierwszą nagrodę w kategorii Best Corporate Social Campain Urzędowi Lotnictwa Cywilnego za spot Laser to nie zabawka. W konkursie udział wzięło niemal 100 filmów z całego świata.
Michał Witkowski wiceprezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego podczas gali wręczania nagród podziękował wszystkim osobom zaangażowanym w tworzenie kampanii oraz jej partnerom: Ministerstwu Infrastruktury, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Przedsiębiorstwu Państwowemu Porty Lotnicze oraz agencji kreatywnej Walk.
O tym, jak ważne jest uświadamianie zagrożeń wynikających z kierowania lasera w stronę samolotów czy śmigłowców mogliśmy przekonać się ostatnio, kiedy wiązka lasera uszkodziła wzrok lekarza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Nieodpowiedzialna zabawa naraża na niebezpieczeństwo pasażerów lotu i może mieć poważne konsekwencje karne. Nasz spot oraz cała kampania miały zwrócić uwagę na problem oślepiania pilotów oraz przestrzec przed konsekwencjami takiego nieodpowiedzialnego zachowania. Dziękuję jurorom za dostrzeżenie tego zjawiska.
F$I$L$M