Boeing przeprowadził 30 kwietnia pierwszy lot drugiego samolotu 777X. Kapitan Ted Grady, pilot projektu 777X oraz kapitan Van Chaney, główny pilot 777 / 777X, latali przez 2 godziny i 58 minut nad stanem Waszyngton, zanim wylądowali w Boeing Field w Seattle o 14:02 czasu lokalnego.
Samolot, oznaczony jako WH002, jest drugim z czterech w dedykowanej flocie do testów w locie. Testuje on właściwości pilotażowe oraz inne aspekty osiągów samolotu. Szereg urządzeń, czujników i urządzeń monitorujących w kabinie pozwala zespołowi pokładowemu dokumentować i oceniać reakcję samolotu na warunki testowe w czasie rzeczywistym.
Plan testów 777X określa kompleksową serię testów i warunków na ziemi i w powietrzu, aby wykazać bezpieczeństwo i niezawodność projektu. Do tej pory załogi leciały pierwszym samolotem prawie 100 godzin przy różnych ustawieniach klap, prędkościach, wysokościach i ustawieniach systemu w ramach wstępnej oceny przebiegu lotu. Po wykazaniu początkowej zdatności do lotu zespół może bezpiecznie dodać personel do monitorowania testów na pokładzie zamiast polegać wyłącznie na naziemnej stacji telemetrycznej, umożliwiając testy na większych odległościach.
Boeing 777X to samolot szerokokadłubowy, który będzie budowany w dwóch wersjach: 777-8 dla 384 pasażerów oraz 777-9 dla 426 pasażerów. Samolot będą napędzały dwa silniki General Electric 9X. Przewidywany zasięg to dla wersji -8 16170 km, a dla -9 13500km. Pierwsza dostawa przewidywana jest na 2021 rok.
Źródło informacji: Boeing