fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Samolot transportowy A400M - Foto: Airbus
Samolot transportowy A400M - Foto: Airbus

Airbus dostarczył pierwszą wyprodukowaną w Warszawie strukturę Top Shell dla wojskowych samolotów transportowych A400M. Top Shell to część łącząca skrzydła z kadłubem samolotu. Dostawy dla zakładów Airbus w Bremie są zagwarantowane na kolejnych 9 lat.

Pierwszą strukturą wyprodukowaną w warszawskiej fabryce dla samolotu A400M był Cargo Hold Tank, jeden z pomocniczych zbiorników paliwa najnowocześniejszego samolotu transportowego na świecie.

Polska dołączyła teraz do krajów współtworzących A400M. To wielki krok, również dlatego, że Airbus Poland udowodnił swoje kompetencje, realizując terminowe dostawy o najwyższej jakości skomentował Johannes von Thadden, prezes Airbus Poland.

Wprowadzony na rynek w 2009 roku A400M jest sprawdzonym, certyfikowanym i najbardziej zaawansowanym samolotem transportowym, wykorzystującym najnowocześniejsze technologie XXI wieku. A400M może przewozić w dużej ładowni większość sprzętu wojskowego, np. ciężki śmigłowiec lub bojowy wóz piechoty. A400M charakteryzują większe zasięg, prędkość, osiągany pułap lotu, ładowność i wydajność taktyczna w porównaniu do samolotów taktycznych poprzedniej generacji. Cechy te ułatwiają transport ciężkiego sprzętu w rejony klęski żywiołowej lub działań wojennych. A400M umożliwia ekonomiczne i szybkie reagowanie na kryzysy. Samolot sprawdził się również we wspieraniu akcji humanitarnych i ratunkowych oraz w transporcie VIP. Montaż A400M odbywa się w Hiszpanii; skrzydła (w większości z materiałów kompozytowych) są produkowane w Wielkiej Brytanii, podczas gdy kadłub jest budowany w Niemczech.

Źródło informacji: Airbus