W tym roku, Air France, KLM i Delta Air Lines obchodzą 10-lecie swojej współpracy, oferując wspólnie rozbudowaną siatkę lotów transatlantyckich między Europą a Ameryką Północną. W ciągu dekady, trzy linie zaoferowały swoim klientom nowy poziom podróży przez Atlantyk, oddając do ich dyspozycji nowe trasy i wysoki poziom zharmonizowanych usług.
Zbudowana na bazie siedmiu węzłów lotniczych - pięciu w Stanach Zjednoczonych i dwóch w Europie siatka połączeń lotniczych, obejmuje trasy między Kanadą, Stanami Zjednoczonymi i Meksykiem a Europą i stanowi modelowy przykład partnerstwa między liniami, które wyznacza kierunek dla branży.
Na przestrzeni dziesięciu lat nasze transatlantyckie joint venture stało się najbardziej zaawansowanym przykładem tego, czym może być partnerstwo lotnicze i co może przynieść klientom. Sukces naszej współpracy z liniami Delta jest wynikiem harmonizacji usług, różnorodności oferty w postaci lotów do każdego zakątka USA i adaptacji naszych produktów do każdego typu klienta od pasażera indywidualnego, poprzez sieć sprzedaży agencyjnej, po odbiorców korporacyjnych. Wspólnie, nasze zintegrowane zespoły handlowe dążą do zaoferowania naszym klientom zintegrowanej usługi na każdym etapie ich podróży. Jesteśmy dumni z dotychczasowych osiągnięć i czekamy na dalszy rozwój naszego joint venture. - powiedział Patrick Alexandre, wiceprezes Grupy Air France-KLM ds. Handlowych i Aliansów.
Fakty o sojuszu:
- Linie sojuszu oferują każdego dnia ponad 270 lotów przez Atlantyk, między Europą a Ameryką Północną.
- Pasażerowie mają do dyspozycji łatwiejsze połączenia, dzięki większej liczbie lotów bezpośrednich pomiędzy 7 lotniskami bazowymi (hub), jak na przykład Detroit-Paryż, czy Atlanta-Amsterdam. Natomiast każde z lotnisk bazowych oferuje po przesiadce dalsze loty np. do mniejszych miast na terenie USA.
- Uprawnieni klienci mogą korzystać z największej sieci salonów lotniskowych w Ameryce Północnej i Europie.
- Programy lojalnościowe linii zostały zsynchronizowane tak, że pasażerowie mają możliwość gromadzenia mil, a także ich wydawania na loty i usługi współpracujących przewoźników. Linie uznają wzajemnie w swoich programach loty zrealizowane na pokładzie partnera w sojuszu.
- Partnerskie linie sojuszu transatlantyckiego przewożą dziś o 20% więcej klientów niż 10 lat temu.
Mamy wiele powodów do dumy z osiągnięć w ciągu ostatnich 10 lat. Kluczem do naszego sukcesu są nieustanne inwestycje w innowacje i w poprawę doświadczeń z podróży klientów, którzy nam zaufali. W efekcie dajemy naszym pasażerom produkty, które są doceniane przez rynek i zdobywają liczne nagrody. Podróż przez Atlantyk jest dziś mniej skomplikowana, dzięki pełnej integracji naszych systemów i współpracy zespołów na każdym etapie podróży w centrach obsługi klienta, działach sprzedaży, czy na lotniskach. - powiedział Steve Sear, Prezes Delta Airlines i wiceprezes ds. Sprzedaży Globalnych.
Partnerstwo Delta Airlines, Air France i KLM bazuje na poprzednim porozumieniu między KLM a Northwest Airlines. Po podpisaniu w 2007 roku przez USA i Unię Europejską umowy "otwartego nieba", otwierającej drogę do całkowitej liberalizacji ruchu lotniczego nad Atlantykiem i po fuzji linii Delta z Northwest, Grupa Air France-KLM ogłosiła w maju 2009 roku swoje nowe długoterminowe przedsięwzięcie z Delta Airlines. W kolejnym roku do sojuszu dołączyły linie Alitalia, wzbogacając siatkę o połączenia między Ameryką Północną a Włochami. W ubiegłym roku Delta zainwestowała 375 milionów euro w pozyskanie 10 procent udziałów w grupie Air France-KLM.
Źródło informacji: Air France