fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Silnik samolotu An-2 / Zdjęcie poglądowe - Foto: Pixabay License
Silnik samolotu An-2 / Zdjęcie poglądowe - Foto: Pixabay License
Grupa młodych pasjonatów z Aeroklubu Mieleckiego odnowiła unikatowy przekrojowy model silnika od samolotu AN-2 w skali 1:1.
Jest to silnik gwiazdowy typu ASz-62IR. Jego wyjątkowość polega na tym że jest to model w przekroju, więc idealnie widać jego szczegóły konstrukcyjne. Jest to model zrobiony z prawdziwego silnika, co sprawia że obracając śmigłem możemy zobaczyć ruch poszczególnych jego elementów obrotowych wewnątrz korpusu.
 
Konserwacja oraz nowe powłoki zamieniły go w techniczne dzieło sztuki uwydatniając detale co sprawia że nasz silnik mocno przykuwa uwagę. Należy przyznać, że silnik po odświeżeniu prezentuje doskonale, zapewniają członkowie aeroklubu.
 
Silnik ten będzie będzie na co dzień ozdabiał hangar Aeroklubu Mieleckiego, gdzie będzie służył jako pomoc do szkolenia pilotów oraz personelu technicznego. Będzie to również kolejna atrakcja podczas dni otwartych i pokazów lotniczych.
 

MIELECKA MŁODZIEŻ ODRESTAUROWAŁA WYJĄTKOWY MODEL SILNIKA OD NAJPOPULARNIEJSZEGO DWUPŁATOWCA NA ŚWIECIE Grupa młodych...

Opublikowany przez Aeroklub Mielecki Wtorek, 9 marca 2021

Silniki ASz-62IR były stosowane w samolotach typu An-2, których w Mieleckich Zakładach Lotniczych wyprodukowano ponad 12500 sztuk oraz w samolotach M-18 Dromader.
Silnik ASz- 62IR była to konstrukcja o układzie 9-cylindowym w układzie gwiazdowym, 9-cylindrowy, z reduktorem i gaźnikiem, chłodzona powietrzem. Pojemność silnika wynosiła 29,911 dmł; a jego "sucha" masa to 567 kg. Asz zużywał 200 litrów paliwa na godzinę lotu. Dysponował mocą maksymalną 1000 KM przy 2200 obr./min
 
Źródło informacji: Aeroklub Mielecki