fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

 - Foto: KLM
- Foto: KLM

Po przerwie spowodowanej epidemią Covid-19, linie KLM ponownie udostępniają podróżnym swoje oba saloniki na amsterdamskim lotnisku Schiphol. Salon dla pasażerów odbywających loty w Europie w strefie Schengen - KLM Schengen Crown Lounge - wznowił działalność od 1 lipca b.r.

Natomiast salon KLM non-Schengen Crown Lounge, przeznaczony dla pasażerów lotów międzykontynentalnych i poza strefę Schengen, działał nieprzerwanie w czasie pandemii, oferując podstawowe usługi. Od lipca goście tego salonu mogą korzystać z prawie pełnej oferty usług. Działalność obu saloników została dostosowana w związku z ochroną przed Covid-19, zgodnie z wytycznymi holenderskich organów ds. ochrony zdrowia.

Europejski salon KLM w strefie Schengen - tymczasowe zmiany w działalności w związku z Covid-19

  • Godziny otwarcia: codziennie od 06:00 do 12:00 (w późniejszych godzinach goście są kierowani do salonu non-Schengen);
  • Salon jest częściej i bardziej intensywnie sprzątany, został wyposażony w dodatkowe dozowniki do dezynfekcji rąk;
  • Wyznaczono specjalne trasy dla pieszych i oznaczenia pozwalające zachować odległość, zastosowano przegrody ochronne;
  • Dostępny jest duży wybór świeżych produktów w indywidualnych opakowaniach. Bufet pozostanie tymczasowo zamknięty. Przy wyborze produktów spożywczych i napojów goście są proszeni o korzystanie z tac;
  • Prysznice są ponownie dostępne;
  • Zgodnie z obowiązującym prawem, strefa dla palących została ostatecznie zamknięta od 1 kwietnia b.r.

Salon KLM poza strefą Schengen KLM Crown Lounge (non-Schengen)

Pasażerowie podróżujący KLM lub liniami partnerskimi KLM na trasach międzykontynentalnych mogą korzystać ze wszystkich udogodnień dostępnych w salonie KLM non-Schengen Crown Lounge. Na razie tylko restauracja Blue pozostaje nieczynna. Ten nowy salon KLM, po kapitalnym remoncie, działa zaledwie od zeszłego roku. Ekskluzywna poczekalnia oferuje odwiedzającym niezapomniane wrażenia łącząc w sobie nową koncepcję gastronomii z zastosowaniem innowacyjnych technologii i serwisu na najwyższym poziomie.

Tymczasowe zmiany w działalności salonu w związku z Covid-19

  • Salon jest częściej i bardziej intensywnie sprzątany, został wyposażony w dodatkowe dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk;
  • Wyznaczono specjalne trasy dla pieszych i oznaczenia pozwalające zachować odległość, zainstalowano przegrody ochronne;
  • Produkty spożywcze i napoje są dostępne od 1 czerwca b.r.;
  • Strefa City i Bar Heineken™a zostały ponownie otwarte od 1 czerwca b.r.;
  • Dostępny jest duży wybór świeżych produktów w indywidualnych opakowaniach. Bufet pozostanie tymczasowo zamknięty. Przy wyborze produktów spożywczych i napojów goście są proszeni o korzystanie z tac;
  • Wybór dań i napojów odbywa się na dole salonu, a konsumpcja jest możliwa na obu poziomach lokalu;
  • Ponownie otwarto taras należący do salonu;
  • W części wellness została wprowadzona funkcja gospodarza, który czuwa nad gośćmi, zwłaszcza w kontekście bezpieczeństwa sanitarnego;
  • Kabiny sypialne i kabiny prysznicowe są ponownie otwarte do użytku;
  • Przy stanowiskach recepcyjnych jest znowu dostępna usługa obsługa od ręki;
  • Zgodnie z obowiązującym prawem, strefa dla palących została ostatecznie zamknięta od 1 kwietnia b.r.

Źródło informacji: KLM