Nowy H145 będzie operować w Andach na wysokościach do 20 tys. stóp powyżej poziomu morza. Pierwsze testy wysokościowe śmigłowca przeprowadzono w Pirenejach latem 2018 r. Celem tegorocznych prób jest poszerzenie zakresu realizowanych misji oraz potwierdzenie możliwości maszyny na dużych wysokościach.
Ze względu na wielozadaniowość platformy i jej doskonałe osiągi uzyskiwane w wysokich temperaturach oraz na dużych wysokościach, z jakimi spotyka się w krajach Ameryki Łacińskiej, wiropłaty z rodziny H145 są jednymi z najczęściej poszukiwanych lekkich maszyn dwusilnikowych. Podczas bieżącej kampanii testowej niektórzy z operatorów śmigłowców otrzymają możliwość wykonania lotu nową wersją i zapoznania się z zaletami pięciołopatowego wirnika. Zwiększa on udźwig użyteczny o 150 kg oraz poprawia komfort lotu.
Nowy pięciołopatowy wirnik nośny istotnie poprawia osiągi H145. Maksymalna masa startowa wzrosła do 3,8 ton, podczas gdy masa ładunku użytecznego zwiększyła się do poziomu masy pustego śmigłowca. Prostota bezprzegubowego wirnika nośnego ułatwi prace obsługowe, jeszcze bardziej podnosząc standardy H145 dotyczące niezawodności i podatności obsługowej. Jednocześnie poprawie ulegnie komfort lotu załogi i pasażerów. Zredukowana średnica wirnika umożliwi operowanie z trudniej dostępnego terenu.
Ulepszony H145 zapewnia użytkownikom nowe możliwości w obszarze łączności, dzięki bezprzewodowej sieci wireless Airborne Communication System (wACS). Pozwala ona również na łatwą i bezpieczną transmisję danych w czasie rzeczywistym do i ze śmigłowca, także w trakcie lotu.
Źródło informacji: Airbus Helicopters