Wydrukuj tę stronę
środa, 18 listopad 2020 11:32

Rynek lotniczy czeka gigantyczna zmiana. Znaczący wzrost zapotrzebowania na samoloty Cargo.

Napisane przez Redakcja
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
B747-8F podczas załadunku. B747-8F podczas załadunku. Foto: Boeing

Prognoza "2020 World Air Cargo Forecast" przewiduje ponad 60-procentowy wzrost floty w ciągu 20 lat, w tym nowych i przebudowanych samolotów cywilnych.

Boeing opublikował swoją dwuletnią prognozę "World Air Cargo Forecast" (WACF), odzwierciedlającą wpływ epidemii COVID-19, jak również znaczny długoterminowy popyt na samoloty Cargo w ciągu następnych dwóch dekad.

WACF prognozuje popyt na 2430 samoloty Cargo w ciągu najbliższych 20 lat, w tym 930 nowych wyprodukowanych samolotów transportowych i 1500 przebudowanych z samolotów pasażerskich, dzięki przyszłemu ożywieniu światowego handlu i długoterminowemu wzrostowi.

Zgodnie z nową prognozą, światowy lotniczy ruch towarowy będzie wzrastał o 4% rocznie w ciągu najbliższych 20 lat. Na wzrost ten wpływ ma handel i rosnąca liczba przesyłek ekspresowych, które wspierają rozwijającą się działalność e-commerce. Biorąc pod uwagę te zmiany oraz udowodnione zapotrzebowanie na dedykowane zdolności przewozowe samolotów w celu wsparcia światowego systemu transportowego, oczekuje się, że do 2039 r. globalna lotnicza flota towarowa wzrośnie o ponad 60%.

"Operatorzy frachtowi osiągnęli w 2020 roku wyjątkową pozycję, aby sprostać wymaganiom rynku w zakresie szybkości, niezawodności i bezpieczeństwa, transportując materiały medyczne i inne towary dla ludzi i społeczności na całym świecie" - powiedział Darren Hulst, wiceprezes ds. marketingu komercyjnego. - "Patrząc w przyszłość, dedykowane firmy transportowe będą miały jeszcze większe znaczenie dla konkurencyjności na rynkach lotniczych przewozów towarowych. Przewożą one ponad połowę lotniczego ruchu towarowego, a linie lotnicze je obsługujące zarabiają prawie 90% przychodów branży lotniczej przewozów towarowych".

Oprócz prognozowania długoterminowego zapotrzebowania na samoloty Cargo, WACF pokazuje wyniki przewozów ładunków lotniczych w czasie pandemii, w tym w następujące kwestie:

- Handel elektroniczny, który przed pandemią rozwijał się w dwucyfrowym tempie, przyspieszył jego wpływ na rynek ładunków lotniczych, ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw przenosiło się na internetowe platformy sprzedaży. Od roku do września przewoźnicy ekspresowi zwiększyli ruch o 14%.

- Przewozy pasażerskie, które w 2019 r. stanowiły około połowy światowej zdolności przewozowej w zakresie ładunków lotniczych, uległy znacznemu zmniejszeniu, gdy linie lotnicze uziemiły tysiące samolotów. Przewoźnicy towarowi zareagowali przekraczając normalny poziom wykorzystania, a ruch dla przewoźników wyłącznie towarowych wzrósł o 6%.

- Do tej pory w 2020 r. około 200 linii lotniczych wykorzystywało ponad 2000 szerokokadłubowych samolotów pasażerskich do operacji wyłącznie towarowych w celu generowania przepływów pieniężnych i wspierania globalnych łańcuchów dostaw. Te pasażerskie linie towarowe wykorzystały część brakujących zdolności przewozowych, a w niektórych przypadkach generowały kwartalne zyski dla przewoźników, pomimo minimalnych operacji pasażerskich.

Źródło informacji: Boeing

Czytany 686 razy

Artykuły powiązane