Wydrukuj tę stronę
sobota, 15 luty 2020 18:03

Nowe wydajniejsze silniki Rolls-Royce przeszły test w powietrzu.

Napisane przez Redakcja
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Gulfstream G700 z nowymi silnikami Rolls-Royce. Gulfstream G700 z nowymi silnikami Rolls-Royce. Foto: Rolls-Royce / Gulfstream

Dwa silniki Rolls-Royce Pearl® 700 po raz pierwszy z powodzeniem wzniosły w powietrze samolot biznesowy Gulfstream G700. Te specjalnie zaprojektowane silniki, najmocniejsze w portfolio napędów odrzutowych Rolls-Royce'a, stanowią wyłączną jednostkę napędową dla flagowego samolotu Gulfstream, najbardziej przestronnego odrzutowca biznesowego na świecie.

Gulfstream G700, który wykorzystuje mieszankę 30/70 ekologicznego paliwa lotniczego do pierwszego lotu, wystartował z centrali Gulfstream w Savannah w stanie Georgia w USA, o 13:19 czasu lokalnego i wylądował 2 godziny i 32 minuty później. Samolot i jego silniki przejdą teraz intensywny program testów w locie przed certyfikacją.

Dr Dirk Geisinger, dyrektor - Business Aviation, Rolls-Royce: - „To naprawdę wspaniały moment dla nas wszystkich i jesteśmy z tego bardzo dumni. Najnowocześniejszy Pearl 700 idealnie pasuje do Gulfstream G700 i zapewni niezrównaną kombinację dużego zasięgu, prędkości i wydajności. Osiągnęliśmy już ponad 1500 godzin testowych i 5000 cykli i jesteśmy w pełni zaangażowani we wspieranie programu testów w locie G700 ”.

Dysponując obecnie ponad 3200 samolotami biznesowymi napędzanymi silnikami Rolls-Royce, firma jest wiodącym na świecie dostawcą silników na tym rynku. Pearl 700 jest najnowszym członkiem najnowocześniejszej rodziny silników Pearl, wprowadzonej po raz pierwszy w 2018 roku i stanowi siódmy nowy silnik cywilny dla lotnictwa i kosmonautyki wprowadzony przez Rolls-Royce'a w ciągu ostatniej dekady. Wybór Pearl 700 przez Gulfstream do napędzania jej nowego flagowego samolotu potwierdza pozycję Rolls-Royce'a jako wiodącego producenta silników lotniczych. Silnik został opracowany w Rolls-Royce Center of Excellence for Business Aviation Engines w Dahlewitz w Niemczech.

Pearl 700 łączy rdzeń silnika Advance2, najbardziej wydajnego rdzenia dostępnego w sektorze lotnictwa biznesowego, z nowym systemem niskociśnieniowym, co daje 8-procentowy wzrost ciągu startowego o 18 250 funtów w porównaniu z silnikiem BR725 . Silnik oferuje o 12 procent lepszy stosunek ciągu do masy i o 5 procent wyższą sprawność, przy jednoczesnym zachowaniu wiodącej w swojej klasie niskiej emisji hałasu i emisji spalin. Rezultatem jest silnik, który jest bardzo wydajny, ale potrafi też napędzać samolot prawie tak szybko, jak prędkość dźwięku (Mach 0,925).

Łączy w sobie innowacyjne technologie pochodzące z programów demonstracyjnych technologii Rolls-Royce Advance2 ze sprawdzonymi funkcjami Rolls-Royce BR700, wiodącej rodziny silników w lotnictwie biznesowym. Obejmuje to wysokowydajny wentylator o przekroju 51,8 cala, sprężarkę wysokociśnieniową o wiodącym na rynku stosunku ciśnienia 24: 1 i sześciu stopniach sprężania, komorę spalania o ultra niskiej emisji, dwustopniową turbinę wysokociśnieniową bez osłony i ulepszoną czterostopniową turbinę niskociśnieniową, która jest jedną z najbardziej wydajnych i kompaktowych w branży.

Rodzina silników Pearl jest częścią wizji Rolls-Royce IntelligentEngine przyszłości, w której produkty i usługi stają się nierozróżnialne dzięki postępom w dziedzinie możliwości cyfrowych. Oprócz nowej generacji systemu monitorowania stanu silnika, który wprowadza zaawansowane wykrywanie drgań, rodzina korzysta z włączenia zaawansowanej zdalnej diagnostyki silnika. Umożliwia także komunikację dwukierunkową, umożliwiając łatwą zdalną rekonfigurację funkcji monitorowania silnika z ziemi. Analizy oparte na chmurze, inteligentne algorytmy i sztuczna inteligencja nadal odgrywają coraz większą rolę w zapewnianiu wyjątkowych poziomów dostępności i większego zaufania naszych klientów.

Źródło informacji: Rolls-Royce

Czytany 3711 razy

Artykuły powiązane