Wydrukuj tę stronę
sobota, 20 czerwiec 2020 14:29

Bombowce B-52H przechwycone przez rosyjskie myśliwce.

Napisane przez Radosław Żurek
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
B-52H z 96. Eskadry Bombowej 2 Skrzydła Bombowego USAF startuje z lotniska Eielson Air Force Base na Alasce. B-52H z 96. Eskadry Bombowej 2 Skrzydła Bombowego USAF startuje z lotniska Eielson Air Force Base na Alasce. Foto: U.S. Air Force / Senior Airman Lillian Miller

Dwa amerykańskie bombowce strategiczne B-52H Stratofortress zostały przechwycone 19 czerwca nad międzynarodowymi wodami Morza Ochockiego przez rosyjskie myśliwce.

Zgodnie z informacją podaną przez Ministerstwo Obrony Rosji w powietrze poderwano samoloty Su-30, Su-35 i MiG-31 z jednostek należących do Wschodniego Okręgu Wojskowego.

Trzy B-52H tworzące tzw. Grupę Zadaniową Bombowców operują obecnie z Eielson Air Force Base położonej w okolicy Fairbanks na Alasce. Ostatni raz maszyny tego typu pojawiły się tam 3 lata temu gdy brały udział w ćwiczeniach Red Flag w sierpniu 2017 roku. Samoloty wchodzące w skład 96. Eskadry Bombowej 2 Skrzydła Bombowego stacjonują na co dzień w Barksdale Air Force Base w Luizjanie.

Pierwsze operacje B-52H wykonały tuż po przylocie, tj. 14 czerwca, gdy jeden z samolotów uczestniczył we wspólnych ćwiczeniach z myśliwcami F-22 z 354 Skrzydła Myśliwskiego USAF oraz CF-18 Królewskich Kanadyjskich Sił Powietrznych (RCAF), które odbyły się nad Morzem Beauforta i Oceanem Arktycznym.

16 czerwca para bombowców B-52H odbyła długodystansowy lot którego trasa wiodła między innymi przez Morze Południowochińskie, Morze Wschodniochińskie.

Nad Morze Japońskim towarzyszyły im 4 myśliwce F-2 i 12 F-15 należące do Japońskich Powietrznych Siły Samoobrony (JASDF), które ćwiczyły zadania z zakresu eskortowania.

Z bazy Misawa w Japonii wystartowały też samoloty do walki elektronicznej E/A-18G Growler z 209 Eskadry Ataku Elektronicznego US Navy. Zespół pojawił się między innymi w okolicy Wysp Kurylskich.

Źródło: Pacific Air Forces, Ministerstwo Obrony Rosji
Autor publikacji: Radosław Żurek dla Aviation24.pl

Czytany 2883 razy

Artykuły powiązane