W ramach uchwały Boeinga zawartej z Departamentem Sprawiedliwości, Departament zgodził się na odroczenie postępowania sądowego, pod warunkiem, że Boeing będzie przestrzegać zobowiązań określonych w trzyletniej umowie z odroczonym postępowaniem prokuratorskim, po czym zarzut zostanie oddalony.
Zgodnie z umową Boeing zapłaci karę w wysokości 243,6 mln USD i przekaże 500 mln USD dodatkowego odszkodowania rodzinom osób które zginęły w wypadkach linii lotniczych Lion Air i Ethiopian Airlines. Umowa obejmuje również zobowiązanie do przekazania klientom linii lotniczych Boeing 1,77 miliarda dolarów w ramach ciągłych starań firmy, aby zrekompensować tym klientom straty finansowe wynikające z uziemienia 737 MAX.
Umowa opiera się na postępowaniu dwóch byłych pracowników Boeinga i ich celowym nie poinformowaniu FAA Aircraft Evaluation Group (AEG), grupy w ramach FAA odpowiedzialnej za ustalanie szkolenia pilotów, o zmianach w Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) . W wyniku tego postępowania w umowie stwierdza się, że AEG FAA nie była w pełni poinformowana o rozszerzonym zakresie operacyjnym MCAS, kiedy dokonywała ustaleń dotyczących szkolenia dla MAX. Koncentrując się na postępowaniu tych dwóch byłych pracowników, umowa uznaje, że inni pracownicy Boeinga poinformowali innych urzędników i organizacje w FAA o rozszerzonym zakresie operacyjnym MCAS w związku z certyfikacją 737 MAX.
Źródło informacji: Boeing