Reaction Engines jest znany z silnika rakietowego SAER (Synergetic Air-Breathing Rocket Engine), hybrydowej technologii łączenia silników odrzutowych i rakietowych, która umożliwia lot z prędkością 5 Machów w trybie zasilania powietrzem i 25-ciu Machów w trybie rakietowym w locie kosmicznym w próżni. W ramach programu SABER, Reaction Engines opracował ultralekki wymiennik ciepła, który zapobiega przegrzaniu komponentów silnika przy dużych prędkościach, poprawiając w ten sposób dostęp do hipersonicznego lotu w przestrzeni kosmicznej.
"Ponieważ silniki reakcyjne wprowadzają zaawansowany napęd, który może zmienić przyszłość podróży lotniczych i kosmicznych, spodziewamy się wykorzystać ich rewolucyjną technologię do wspierania wyścigu Boeinga w osiąganiu hipersonicznych lotów" - powiedział Steve Nordlund, wiceprezes Boeing HorizonX.
Założony przez trzech inżynierów silników w 1989 r., Reaction Engines tworzy solidne projekty techniczne dla zaawansowanych wymienników ciepła, silników i pojazdów, które mogą zasilać. Te możliwości mogą prowadzić do szybkiego transportu z punktu do punktu, który jest opłacalny i zrównoważony.
"Boeing jest światowym liderem w wielu dziedzinach, wnoszącym bezcenną wiedzę w dziedzinie badań hipersonicznych i systemów kosmicznych. Jestem podekscytowany i czuję się uhonorowany tym, że Boeing HorizonX wybrał Reaction Engines jako swoją pierwszą inwestycję w Wielkiej Brytanii" - powiedział Mark Thomas, dyrektor generalny Reaction Engines. "To bardzo ekscytujący krok, który przyczyni się do naszych wysiłków na rzecz rozwoju komercyjnego biznesu technologicznego i przyspieszenia możliwości dalszego rozwoju podróży lotniczych i kosmicznych dzięki technologii SABER".
Boeing HorizonX Ventures uczestniczył w finansowaniu serii B za 37,3 miliona dolarów razem z Rolls-Royce Plc i BAE Systems. Portfel inwestycyjny Boeing HorizonX Ventures składa się z firm specjalizujących się w technologiach dla przemysłu lotniczego i produkcji, w tym systemów autonomicznych, magazynowania energii, zaawansowanych materiałów, systemów rozszerzonej rzeczywistości i oprogramowania, programowania maszynowego, napędów hybrydowo-elektrycznych oraz łączności internetowej między urządzeniami.
Źródło informacji i grafiki: Boeing Press Release