Gdy samolot znalazł się już na pasie, wykonał skręt w prawo i zjechał na nieutwardzoną część lotniska, gdzie ugrzązł podwoziem w śniegu. Po publikowanych zdjęciach z miejsca zatrzymania „kolosa” można wnioskować, że przednia goleń podwozia mogła zostać uszkodzona.
Bezpośrednią przyczyną problemów Antonowa była awaria, a raczej zniszczenie drugiego silnika. Kawałki turbiny rozerwały gondolę silnika i przebiły kadłub samolotu. Odłamki uszkodziły wiązki układów elektrycznych min. transpondera, ponieważ kontrola tuż po starcie zgłosiła nagłe zniknięcie samolotu z ekranów.
Na pokładzie samolotu An-124-100 znajdowało się 14 członków załogi. Nikt nie został ranny.
Samolot zarejestrowany jako RA-82042 z numerem seryjnym 9773054055093 swój pierwszy lot wykonał w 1991 roku. Lądował wielokrotnie w Polsce. W ostatnim czasie często był używany do transportowania środków ochrony przed Covid-19.
Prawdopodobnie naprawa samolotu uziemi go na kilka miesięcy.
Źródło informacji: aviation-safety.net, aviation24.pl