Nowa umowa przewiduje również opcję na zakup do 120 samolotów, co da piątemu co do wielkości przewoźnikowi w USA większą skalę, wydajność i elastyczność do rozwoju wraz z poprawą jakości podróży lotniczych.
„Jesteśmy niezmiernie dumni, że możemy ogłosić tę transformacyjną umowę z Boeingiem” - powiedział Brad Tilden, dyrektor generalny Alaska Air Group. - „Wierzymy w ten samolot, wierzymy w nasze silne partnerstwo z Boeingiem i wierzymy w przyszłość Alaska Airlines i niesamowite możliwości, jakie czekają nas, gdy będziemy wychodzić z tej pandemii”.
Alaska Airlines, wieloletni operator Boeinga 737, złożył zamówienie na 32 samoloty B737-9 w 2012 roku w ramach programu modernizacji floty. 737-9 należy do rodziny 737 MAX, która została zaprojektowana w celu zapewnienia większej oszczędności paliwa, niezawodności i elastyczności na rynku samolotów wąskokadłubowych.
W zeszłym miesiącu Alaska Airlines ogłosiła, że rozszerza swoje zaangażowanie w program 737 MAX, wynajmując 13 nowych samolotów 737-9 i sprzedając niektóre samoloty A320, które przejęła w ramach przejęcia Virgin America.
Nowa, ogłoszona dzisiaj umowa, doda 23 wiążące zamówienia na 737-9 i więcej opcji na przyszłe zakupy. W sumie Alaska będzie miała 52 opcje, które, jeśli zostaną w pełni wykorzystane, dałyby przewoźnikowi aż 120 samolotów 737 MAX.
„Nie mogliśmy prosić o lepszego partnera niż Boeing i cieszymy się, że możemy stać ramię w ramię z nimi, gdy razem pracujemy nad podniesieniem naszej gospodarki na nogi” - powiedział Tilden.
Liderzy Alaska Airlines i Boeinga ogłosili porozumienie podczas ceremonii podpisania umowy w obiekcie dostawczym Boeinga w Seattle, w otoczeniu nowego samolotu 737-9, który będzie jednym z pierwszych tego typu samolotów pasażerskich obsługiwanych przez Alaska Airlines.
Źródło informacji: Boeing