W nowych testach wykonanych w okolicach Sewilli w styczniu 2020 r. uczestniczyły maszyna C295 w konfiguracji tankowca należąca do Airbusa oraz transportowiec hiszpańskiego lotnictwa, działający jako odbiorca paliwa. Przetaczanie paliwa obywało się przy prędkościach lotu od 100 do 130 węzłów. W sumie samolot wyposażony w wymienny zestaw AAR wykonał pięć „mokrych” kontaktów, przekazując łącznie 1,5 tony paliwa. Testy prowadzono w dzień.
Uczestniczący w testach kpt. Gabiña, pilot hiszpańskich sił powietrznych, powiedział: „Stopień trudności prób w locie jest zawsze wysoki, gdyż przewidują one wykonywanie manewrów, których nikt wcześniej nie robił. W tym przypadku ze względu na pozytywne zachowanie samolotu każdy kontakt tankowca z odbiorcą był prosty i skuteczny”.
Seria prób objęła także loty w nocy i udany test zbliżenia do pozycji przedkontaktowej z myśliwcem hiszpańskich sił powietrznych F-18 przy prędkości 210 węzłów.
Pomyślne przeprowadzenie testów pozwoli na spopularyzowanie C295 jako wszechstronnej maszyny taktycznej, zdolnej do tankowania w locie śmigłowców, transportowców i myśliwców.
Źródło informacji: Airbus