United Airlines zapowiadają największą w swojej historii ekspansję połączeń transatlantyckich na lato 2026 roku. Amerykański przewoźnik wprowadzi kilka nowych, zaskakujących kierunków w Europie, obejmujących m.in. Split w Chorwacji, Bari we Włoszech oraz Glasgow w Szkocji.
Decyzja wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji United Airlines na rynku międzykontynentalnym i odpowiada na rosnące zainteresowanie podróżami do południowej i północnej Europy.
Nowe połączenia United Airlines z USA do Splitu i Bari mogą znacząco zmienić wakacyjny krajobraz nad Adriatykiem. Do tej pory region ten był szczególnie popularny wśród turystów z Niemiec, Austrii, Czech oraz Polski, a także podróżnych z północnej Europy. Latem 2026 roku coraz częściej można będzie jednak spotkać tam amerykańskich turystów, dla których Chorwacja i południowe Włochy staną się łatwiej dostępne niż kiedykolwiek wcześniej.
Bezpośrednie połączenia z Nowego Jorku i Chicago pozwolą Amerykanom dotrzeć nad Adriatyk bez przesiadek w dużych europejskich hubach.
To także nowe możliwości dla Polaków planujących podróże do Stanów Zjednoczonych — zwiększona liczba połączeń transatlantyckich oznacza większą dostępność miejsc i korzystniejsze ceny z Europy. Rozwój oferty United Airlines sprzyja też branży turystycznej w Europie, która zyska nowych klientów zza oceanu.
Amerykanie znani są z dłuższych pobytów i wyższych wydatków na miejscu, co może jeszcze bardziej wzbogacić lokalne gospodarki w regionach takich jak Dalmacja i Apulia. Dla polskich turystów natomiast połączenia te oznaczają wygodniejsze opcje podróży i większą elastyczność w planowaniu wakacji w Europie i za Atlantykiem.
Nowe trasy i operacje United Airlines
Nowe trasy zostaną uruchomione w sezonie letnim 2026 roku i będą obsługiwane z głównych hubów United Airlines w Stanach Zjednoczonych — Newark (EWR), Chicago O’Hare (ORD) oraz Washington Dulles (IAD). Linia planuje zwiększyć liczbę połączeń do popularnych destynacji wakacyjnych, które dotychczas były rzadko obsługiwane bezpośrednio ze Stanów Zjednoczonych. Split i Bari zadebiutują w siatce przewoźnika jako całkowicie nowe punkty w Europie Południowej, natomiast Glasgow powróci po kilkuletniej przerwie, odpowiadając na silny popyt wśród amerykańskich turystów.
Według danych przedstawionych przez SFGate, ekspansja obejmie także zwiększenie częstotliwości lotów do Lizbony, Barcelony, Aten i Reykjavíku. United Airlines podkreślają, że połączenia mają zostać zintegrowane z ofertą partnerów z sojuszu Star Alliance, w tym Lufthansy, Austrian Airlines i Swiss, co umożliwi płynne przesiadki na dalsze rejsy po Europie.
Nowe trasy do Splitu i Bari będą obsługiwane samolotami Boeing 757-200, przystosowanymi do tras średniego zasięgu przez Atlantyk, natomiast do Glasgow poleci szerokokadłubowy Boeing 767-300ER. Wszystkie połączenia zostaną uruchomione w maju 2026 roku, a bilety trafią do sprzedaży już w listopadzie bieżącego roku.
W ostatnich latach United Airlines konsekwentnie budują silną pozycję w segmencie podróży transatlantyckich, koncentrując się na trasach wakacyjnych i biznesowych. Wprowadzenie nowych kierunków takich jak Split czy Bari pokazuje, że linia reaguje na rosnący trend „bleisure” — łączenia podróży służbowych z wypoczynkiem. Ekspansja europejska United Airlines jest także odpowiedzią na rosnącą konkurencję ze strony Delta Air Lines i American Airlines, które również rozwijają siatki połączeń sezonowych do Europy.
Przewoźnik z Chicago deklaruje, że w sezonie letnim 2026 zaoferuje ponad 30 transatlantyckich kierunków, więcej niż jakakolwiek inna amerykańska linia lotnicza. Tym samym United Airlines umacniają swoją pozycję lidera na trasach między USA a Europą, oferując pasażerom coraz większy wybór bezpośrednich lotów do atrakcyjnych miejsc wakacyjnych i kulturalnych.
Źródło informacji: United Airlines, SFGate / redag. Aviation24.pl






