ECT Aviation, firma z siedzibą w Republice Irlandii, wprowadza do swojej floty samolot Britten-Norman BN2T-4S Islander, planując rozwój usług frachtowych na trasach łączących Europę z Afryką Północną. Maszyna będzie wykorzystywana do przewozu przesyłek wymagających szybkiej dostawy, takich jak produkty farmaceutyczne, dzieła sztuki, metale szlachetne i dokumenty o wysokim priorytecie.
Nowe połączenia cargo będą realizowane we współpracy z firmą AVICO, a głównym punktem w Europie stanie się lotnisko Lyon Saint Exupéry. Operacje mają rozpocząć się pod koniec 2025 roku, po dostawie samolotu planowanej na jesień tego roku. Przewozy będą odbywać się na podstawie niemieckiego certyfikatu operatora lotniczego, we współpracy z Pro Air.
ECT Aviation obecnie obsługuje Pilatusa PC-12 NGX, którego wykorzystuje do lotów biznesowych i medycznych na terenie Europy. Rozszerzenie działalności o loty frachtowe z BN2T-4S ma pozwolić firmie na wejście na rynek transportu ładunków o krytycznym czasie dostawy, w regionach słabo obsługiwanych przez tradycyjne linie.
Samolot BN2T-4S Islander to największy wariant tej sprawdzonej platformy, wyposażony w dwa turbowałowe silniki Rolls-Royce i wydłużony kadłub, co pozwala na zwiększenie przestrzeni ładunkowej o 30%. Maszyna zachowuje zdolność do operowania na krótkich pasach startowych, co umożliwia realizowanie połączeń z trudno dostępnych lotnisk.
Na pokładzie znajdzie się nowoczesna awionika Garmin G600 TXi z dużymi wyświetlaczami i systemami zwiększającymi bezpieczeństwo lotu oraz efektywność pracy pilotów. Firma planuje również zakup drugiego egzemplarza tego modelu, który miałby zostać dostarczony na początku 2026 roku.
Według dyrektora zarządzającego ECT Aviation, Fabrice’a Jounot, wprowadzenie BN2T-4S do floty pozwoli firmie sprostać rosnącym wymaganiom klientów potrzebujących elastycznych i szybkich rozwiązań logistycznych w relacji Europa–Afryka Północna.
Źródło informacji: Britten-Norman / Redag. Aviation24.pl