fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Wizja samolotu Overture - Grafika: Boom
Wizja samolotu Overture - Grafika: Boom

Boom Supersonic, firma budująca naddźwiękowy samolot pasażerski o nazwie Overture, poinformowała, że wybrała lokalizację w Colorado Air and Space Port w Watkins w stanie Kolorado, aby przeprowadzić testy silników dla swojego układu napędowego Symphony.

Lokalizacja ta była wcześniej wykorzystywana do opracowywania silników hipersonicznych. Symphony, specjalnie zaprojektowany silnik dla Overture, to średnioprzepływowa turbowentylatorowa jednostka napędowa zoptymalizowana do lotów naddźwiękowych. Boom zainwestuje w tym roku 3-5 milionów dolarów w tę lokalizację, aby przygotować ją do testów silników naddźwiękowych, które mają rozpocząć się w tym roku.

Obiekt testowy silnika Symphony, zlokalizowany w hrabstwie Adams, zaledwie 35 mil od siedziby Boom, będzie wspierał tegoroczny test prototypowego rdzenia Symphony. Rdzeń silnika, stanowiący jego wirnik wysokiego ciśnienia, ma długość około 3,66 metra i średnicę 1,22 metra. Składa się z sprężarki, komory spalania oraz turbiny – czyli kluczowych elementów pierwszego niezależnie opracowanego silnika odrzutowego zdolnego do lotu z prędkością naddźwiękową.

Obiekt w Colorado Air and Space Port obejmuje salę kontrolną i zaawansowaną aparaturę. Dane zebrane z testów rdzeni Symphony pozwolą Boom udoskonalić projekt inżynieryjny i produkcyjny Symphony. Boom spodziewa się rozbudowy obiektu w 2026 r., aby umożliwić pełnoskalowe testy całego prototypu turbowentylatora Symphony.

Silnik Symphony nadal szybko się rozwija. W marcu Symphony przeszedł kluczowy przegląd techniczny, co umożliwiło rozpoczęcie produkcji. Wiele części weszło już w fazę produkcji, a montaż silnika rozpocznie się pod koniec tego roku. Gdy program Symphony wejdzie w fazę produkcji, Boom wykorzysta wykwalifikowany zespół i zakład StandardAero w San Antonio w Teksasie, aby budować silniki Symphony w szybkim tempie. 

W styczniu i lutym demonstrator XB-1 firmy Boom przekroczył barierę dźwięku sześć razy, nie wywołując huku dźwiękowego, który był słyszalny na ziemi, otwierając drzwi do lotów naddźwiękowych nad lądem na pokładzie Overture z technologią nazwaną przez producentów "Boomless Cruise". Overture ma 130 zamówień i zamówień wstępnych od United Airlines, American Airlines i Japan Airlines, co stanowi pierwsze pięć lat produkcji w Overture Superfactory w Greensboro w Karolinie Północnej. 

Źródło informacji: Boom / redag. Aviation24.pl

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User