fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

CH-53K / Fot: U.S. Marine Corps. -
CH-53K / Fot: U.S. Marine Corps. -

Sikorsky, firma należąca do koncernu Lockheed Martin, dostarczyła dziś pierwszy amerykański śmigłowiec CH-53 King Stallion do US Marine Corps. Ten ciężki śmigłowiec jest pierwszym z oczekiwanych 200 śmigłowców, które mają trafić finalnie na wyposażenie piechoty morskiej.

Przypomnijmy, CH-53K jest nowym zamiennikiem starzejącej się powietrznej floty śmigłowców amerykańskiego korpusu piechoty morskiej w postaci maszyn CH-53E. CH-53E po raz pierwszy poleciał w 1974 roku i wszedł do służby w USMC w 1981 roku.

"Nasza pierwsza dostawa modelu CH-53K do Marine Corps oznacza rozpoczęcie nowego rozdziału w dostarczaniu śmigłowca dla ciężkich ładunków przez firmę Sikorsky, która zapewnia niedoścignione i rozszerzone możliwości na całym współczesnym polu bitwy, zapewniając ogromną elastyczność misji i wydajność w zapewnieniu wsparcia na polu bitwy, pomocy humanitarnej lub pomocy ofiarom klęsk żywiołowych dla szczególnie potrzebujących "- powiedział Dan Schultz, prezes firmy Sikorsky i były pilot śmigłowca CH-53. - "Wraz z 18 dodatkowymi maszynami na różnych etapach produkcji, cały zespół Sikorsky, we współpracy z naszymi dostawcami, jest przygotowany do kolejnych dostaw, aby zadowolić naszych klientów."

Pierwszy śmigłowiec CH53K będzie stacjonował w Marine Corps Air Station New River w Jacksonville w Północnej Karolinie.

Tam śmigłowiec posłuży do testów wsparcia technicznego. US Marines przeprowadzi ocenę logistyczną w zakresie utrzymania i ogólnego wsparcia logistyki lotniczej dla King Stallion. W ramach tej oceny zatwierdzone zostaną również procedury obsługi technicznej prowadzone przez opiekunów Marine Corps, którzy prowadzą bezpośrednią opiekę i utrzymanie śmigłowca.

Sikorsky spodziewa się dostarczyć drugi śmigłowiec CH-53K do USMC na początku 2019 roku.

Sikorsky przygotowuje również zakład produkcyjny w Stratford, Connecticut, aby rozpocząć produkcję CH-53K na początku tego lata.

Śmigłowiec ciężkiego transportu zadebiutował na arenie międzynarodowej i zaprezentował swoją manewrowość i zaawansowaną technologię fly-by-wire podczas lotów demonstracyjnych na ostatnim ILA Berlin Air Show w Berlinie.

Źródło informacji i zdjęć: Lockheed Martin Press Release