fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Zdjęcie poglądowe , Źródło zdjęcia: By English: Aleksandr Markin Русский: ĐĐ»ĐµĐşŃĐ°Đ˝Đ´Ń ĐśĐ°Ńкин (Su-35) [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons -
Zdjęcie poglądowe , Źródło zdjęcia: By English: Aleksandr Markin Русский: ĐĐ»ĐµĐşŃĐ°Đ˝Đ´Ń ĐśĐ°Ńкин (Su-35) [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons -

Kilka dni temu 19 lutego firma Suchoj świętowała 10-lecie pierwszego lotu myśliwca Su-35. 19 lutego 2008 roku pilot testowy Federacji Rosyjskiej Siergiej Bogdan po raz pierwszy wyprowadził samolot z hangaru lotniska Instytutu Lotnictwa MM Gromow w moskiewskim regionie Żukowski.

Su-35 jest wielofunkcyjnym super zwrotnym myśliwcem 4 generacji i jak twierdzą producenci wyprzedza dotychczasowe rosyjskie i zagraniczne myśliwce generacji 4 i 4+ i zbliża się do właściwości statków powietrznych 5. generacji. Samoloty są przeznaczone do niszczenia celów powietrznych, naziemnych, infrastruktury objętej środkami obrony powietrznej i znajdujących się w znacznych odległościach od lotniska.

Samolot Su-35 wykorzystuje wiele zaawansowanych technologii, które są szeroko stosowane w samolocie PAK FA. Jest to rodzaj platformy do testowania zaawansowanych technologii, które są wykorzystywane w samolotach piątej generacji. Przede wszystkim nowy zestaw awioniki zintegrowany na podstawie systemu informacji zarządczej (MIS), zbudowany przy użyciu najbardziej zaawansowanych rozwiązań informatycznych z wykorzystaniem wieloprocesorowych systemów komputerowych i kanałów ruchu wysokiej prędkości z funkcjami oprogramowania złożonego przetwarzania informacji otrzymanych od systemu obserwacji oraz zapewnia inteligentne wsparcie pilotów w rozwiązywaniu skomplikowanych zadań bojowych. W Su-35 jest powszechnie stosowana technologia zapewniająca orientację sytuacyjną w polu informacji sferycznej w czasie rzeczywistym dzięki zastosowaniu skomplikowanych funkcji komunikacyjnych, radaru, optycznych i elektronicznych systemów rozpoznania samolotów i systemów zarządzania na różnych poziomach. Ponadto statek powietrzny jest wyposażony w nowe silniki o zwiększonej mocy i wektorze ciągu oraz wbudowany pomocniczy system zasilania (APU). Su-35 wyróżnia się szeroką gamą rakiet naprowadzanych (TSA) o dużym, średnim i krótkim zasięgu, a także niezarządzanym TSA. Samolot jest w stanie unieść 8000 kg ładunku bojowego.

Jak możemy przeczytać na stronie producenta: - Su-35S (zmodyfikowany dla VKS Federacji Rosyjskiej) otrzymał chrzest bojowy, biorąc udział w operacji sił zbrojnych RF w celu zwalczania międzynarodowego terroryzmu w Syrii, który to okazał się skuteczny w rozwiązywaniu problemów w misjach bojowych o wysokiej intensywności. Wiele krajów wyraziło zainteresowanie zakupem Su-35 dla swoich Sił Powietrznych.

Produkcja seryjna Su-35S jest prowadzona w zakładzie Komsomolsk nad Amurem im. Jurija Gagarina (KnAAZ) i jest jednym z programów priorytetowych firmy Suchoj. Firma Suchoj jest częścią PJSC "United Aircraft Corporation".

Źródło informacji: http://www.sukhoi.org/press/news