fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Air France prezentuje pierwszego Embraera 190 z nową kabiną
Air France prezentuje pierwszego Embraera 190 z nową kabiną - Foto: Air France

Air France rozpoczęło modernizację kabin swoich regionalnych Embraerów 190. Pierwszy samolot z nowym wnętrzem odbył lot z Paryża do Hamburga. Nowe kabiny mają poprawić komfort pasażerów i wprowadzić nowoczesne rozwiązania, takie jak szerokopasmowe Wi-Fi.

Proces wymiany kabin obejmuje całą flotę Embraerów 190 i potrwa do lata 2026 roku. Nowe wnętrza mają jednolitą stylistykę, zwiększoną funkcjonalność foteli oraz nowoczesne udogodnienia dla pasażerów podróżujących na krótkich i średnich dystansach w Europie.

Każdy Embraer 190 posiada 110 foteli w układzie 2-2. Fotele wykonano z ergonomicznej pianki i tapicerowano skórą. Siedziska mają szerokość 46 cm, oparcia odchylają się o 7,5 cm, a pod każdym pasażerem znajduje się regulowany zagłówek i podłokietnik. Fotele wyposażono w indywidualne stoliki, miejsce na bagaż podręczny, wieszak na ubrania, podwójny uchwyt na kubek oraz wysuwaną podstawkę na smartfon lub tablet. Porty USB A i C umożliwiają ładowanie urządzeń podczas lotu.

Pierwsze rzędy samolotu zajmuje klasa biznes, odgrodzona zasłoną. Od października każdy pasażer w tej kabinie będzie miał dodatkowe wolne miejsce obok siebie, zwiększając komfort podróży.

Wszystkie nowe Embraery 190 wyposażono w szybki, bezpłatny internet szerokopasmowy. Usługa dostępna jest dla członków programu lojalnościowego Flying Blue niezależnie od poziomu karty. Modernizacja obejmuje stopniowe instalowanie Wi-Fi od Starlink w całej flocie regionalnej.

Kabiny Embraerów 190 utrzymano w barwach Air France: dominują odcienie błękitu i bieli z subtelnymi czerwonymi akcentami. Oparcia foteli mają symetryczny wzór przeszyć z szarym haftem, a zagłówki i tylne ściany kabiny zawierają charakterystyczne elementy marki. Wykładzina przypomina tradycyjny wzór jodełki, inspirowany paryskimi apartamentami.

Nowe fotele powstały we współpracy z Expliseat i projektantem Andreą Mocellinim. Konstrukcja z włókna węglowego, tytanu i aluminium jest lekka i wytrzymała. Każdy fotel waży o 30% mniej niż poprzedni model, co zmniejsza masę samolotu i obniża zużycie paliwa oraz emisję CO₂. Zmiana wpisuje się w działania Air France na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym stosowanie paliwa SAF i efektywne operacje lotnicze.

Źródło informacji: Air France / redag. Aviation24.pl

Brak komentarzy

Zostaw komentarz

In reply to Some User

Przeczytaj inne publikacje