fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

 - Foto: rubbpolska.pl
- Foto: rubbpolska.pl
Projektując hangar z zamiarem zapewnienia flocie maszyn odpowiednich warunków garażowania, należy zwrócić uwagę na szereg równoważnych wymogów konstrukcyjnych. Odpowiednie rozmiary wnętrza, jego ocieplenie oraz wytrzymałość i lekkość szkieletu hangaru od spełnienia tych wymogów zależy, czy stan techniczny maszyn zostanie utrzymany na właściwym poziomie. Ich krótkiej charakterystyce poświęcony zostanie niniejszy artykuł.
Szerokoprzęsłowa konstrukcja hangaru co oznacza w praktyce?

Rozmiar to czynnik decydujący o użyteczności hangaru. To od niego zależy, ile maszyn danego rodzaju zmieści się naraz we wnętrzu budynku. Szerokoprzęsłowa konstrukcja hangarów Rubb eliminuje konieczność stosowania we wnętrzu dodatkowych podpór ograniczających miejsce. W ten sposób uzyskuje się możliwie największą przestrzeń garażowania, której zagospodarowanie zależy wyłącznie od potrzeb użytkownika.

rubb polska
System ocieplania Thermohall na czym polega?

Zasadniczym celem, który przyświeca konstruktorom hangarów jest odizolowanie maszyn od działania warunków atmosferycznych, mających negatywny wpływ na ich stan techniczny. Z tego względu bardzo ważne jest, by dobrze zaprojektowany hangar posiadał odpowiedni system ocieplania.

Innowacyjny system Thermohall pozwala utrzymać we wnętrzu budynku stałą, optymalną temperaturę powietrza, nadto eliminuje niepożądany proces skraplania się pary na jego ścianach i suficie. W Thermohall eliminujemy liczbę łączeń w poszyciu, przez co nasze hale mają znikomą ilość tzw. mostków termicznych. Przekłada się to na minimalne straty ciepła.

Dzięki tym nowoczesnym rozwiązaniom technicznym możliwe jest nie tylko zapewnienie odpowiedniej ochrony maszynom, ale także redukcja kosztów chłodzenia i ogrzewania wnętrza hangaru.

rubb polska
Wytrzymała konstrukcja hangaru jakie korzyści przynosi?

Dobrze zaprojektowany hangar to taki, który nie wymaga licznych napraw i zapewnia bezpieczne użytkowanie przez długi czas. W Rubb stal, z którego wykonuje się szkielet hangaru jest galwanizowana ogniowo. Dzięki temu konstrukcja nie jest narażona na korozję i może wytrzymać w niezmienionym stanie nawet do 25 lat.

W przypadku hangarów o rozpiętości większej niż 60 metrów, odpowiednia wytrzymałość idzie w parze z niższa wagą stalowego szkieletu, stanowiącą efekt zastosowania specjalnej konstrukcji modułowej. Całkowita waga hangaru wyposażonego w innowacyjny Thermohall jest nawet o 30% mniejsza w porównaniu do innych, standardowych budynków tego rodzaju. Lekka konstrukcja umożliwia stosunkowo szybką relokację hangaru, co jest szczególnie pożądane np. w przypadku powiększania terenów lotnisk cywilnych czy częstych zmian położenia lądowisk wojskowych.

Źródło i zdjęcia: rubbpolska.pl

Artykuł sponsorowany