Firma Boom, która w najbliższych 10 latach obiecała zbudować i sprzedać liniom lotniczym samolot pasażerski zdolny latać z prędkością naddźwiękową, poinformowała o wynikach ciekawego sondażu przeprowadzonego wśród pasażerów, którzy dosyć często korzystają z usług przewoźników wykonujących międzynarodowe loty.
"Badania wskazują, że 87% pasażerów międzynarodowych zmieniłoby preferowaną linię lotniczą (tj. zrezygnowałoby ze swoich mil), aby uzyskać dostęp do lotów naddźwiękowych. Najwyraźniej pozostałe 13% naprawdę uwielbia maratony filmowe w trakcie lotu." - pisze na platformie X firma Boom. Z wpisu wynika również to, że sondaż został przeprowadzony przez United Airlines, czyli przyszłego największego nabywcę samolotu przyszłości - Overture.
Research indicates 87% of international passengers would switch from their preferred airline (i.e., give up their miles) to access supersonic flight. Apparently, the other 13% really love their in-flight movie marathons. Thanks @united for sharing our vision for a world where… https://t.co/SfzTL9qrLo pic.twitter.com/m479YBeECm
— Boom Supersonic (@boomaero) September 20, 2024
Tymczasem Boom chwali się wykonanym czwartym lotem testowym samolotu XB-1, który jest prototypem pasażerskiego Overture.
Podczas tego lotu XB-1 osiągnął maksymalną wysokość 16150 stóp (4922 metry), prędkość 0,617 Mach. Lot trwał tym razem aż 48 minut, samolot pilotował główny pilot doświadczalny Tristan „Geppetto” Brandenburg. W czasie lotu, oprócz osiągniętej prędkości, zrealizowano również takie kluczowe punkty testowe jak: przetestowano pierwsze zastosowanie układu wzbudzania drgań (FES) w locie, przeprowadzano kontrolę jakości przy prędkości od 225 do 300 węzłów (od 416 - 555 km/h), zastosowano podwyższone siły g wynoszące 2,78 g w przygotowaniu do lotu naddźwiękowego (Jest to najwyższa wartość, jaką zamierzamy zobaczyć podczas programu testów w locie XB-1. Kiedy zostanie osiągnięty lot naddźwiękowy, XB-1 będzie musiał wykonać zakręt przy 2 g, aby ustawić się do lotu naddźwiękowego – zespół testuje samolot z dodatkowym marginesem, aby zwiększyć bezpieczeństwo) oraz wysunięto i schowano podwozie przy prędkości 225 węzłów (416 km/h).
XB-1 successfully completed its 4th–and fastest–test flight today. Here’s a view from the T-38 chase plane keeping up with XB-1, which reached a max speed of Mach 0.617 (313 KIAS)–more than halfway to breaking the sound barrier at Mach 1.
— Boom Supersonic (@boomaero) September 21, 2024
Read more: https://t.co/6sJqOqCBWn pic.twitter.com/aSa0s5JH3c
Konstruktorzy i władze firmy Boom zapowiadali wcześniej, że XB-1 wykona około 10 lotów testowych, zanim przekroczy barierę dźwięku.
Źródło informacji: Boom / redag. Aviation24.pl