Tadeusz Gronowski, Henryk Tomaszewski, Janusz Grabiański, Roman Cieślewicz, Waldemar Świerzy – to tylko niektórzy z grona twórców kultowych plakatów Polskich Linii Lotniczych LOT. Ich prace dla LOT-u na stałe zapisały się w kanonie najlepszych polskich plakatów reklamowych. Jednym z pierwszych był plakat przedstawiający „Polską Linję Lotniczą Aerolloyd” autorstwa Józefa Mehoffera z 1924 r. Najbardziej liczne i znane są późniejsze dzieła Grabiańskiego – stewardesa przytulająca dziecko, stewardesa podająca posiłek czy brązowy cocker spaniel, wysuwający zaciekawioną główkę z torby podróżnej.
Polskie Linie Lotnicze LOT, ogłaszając konkurs, otwierają możliwość dołączenia do wyjątkowego grona twórców lotowskich plakatów. Uczestnikami konkursu mogą być osoby pełnoletnie, posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, w szczególności profesjonaliści, zawodowo zajmujący się sztuką i projektowaniem, a także studenci uczelni artystycznych. Zadaniem konkursowym jest wykonanie projektu plakatu podkreślającego jeden z atrybutów marki LOT: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm czy bezpieczeństwo. Inspirację do wykonania prac może stanowić również hasło reklamowe marki: „Ważne, z kim podróżujesz”.
Promocja polskiej kultury i sztuki to jeden z filarów strategii Polskich Linii Lotniczych LOT, marki polskiej o globalnym zasięgu. Ogłaszając konkurs na nowy plakat, chcemy podtrzymać 95-letnią tradycję tworzenia lotowskich plakatów, które na stałe wpisują się do kanonu polskiego dziedzictwa. Inspiracją dla twórców może być platforma komunikacji pod hasłem: „Ważne, z kim podróżujesz”, pokazująca wyjątkowe doświadczenie podróży z LOT-em, które pasażerowie chcą współdzielić z najbliższymi – mówi Ewa Lampart, Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT.
Termin nadsyłania prac konkursowych upływa 31 lipca 2024 r. o godzinie 23.59. Ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2024 r.
Źródło informacji: PLL LOT