fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Foto: KGP
Foto: KGP

Od kilku lat policyjne lotnictwo w Polsce przechodzi modernizację. Do służby w miejsce wyeksploatowanych maszyn weszły m.in. duże, wielozadaniowe Black Hawki. Do tego doszedł zakup specjalistycznego sprzętu czy też budowa nowego hangaru. Jeśli dołożyć do tego ogrom doświadczenia, jakie zdobyli policyjni lotnicy na przestrzeni ostatnich lat, np. biorąc udział w gaszeniu pożarów w Turcji czy Czechach, to nie dziwi fakt, że to teraz do naszego kraju przyjeżdżają delegacje zagraniczne wymieniać doświadczenia w prowadzeniu różnorodnych zadań związanych z bezpieczeństwem przy wykorzystaniu śmigłowców. Nasi piloci uczestniczą też w zagranicznych szkoleniach organizowanych przez inne służby, możemy przeczytać na stronie Komendy Głównej Policji.

Nie inaczej było w połowie lutego, gdy policyjny pilot z Zarządu Lotnictwa Policji GSP KGP na zaproszenie Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej uczestniczył w warsztatach z zakresu interoperacyjności przy operacjach gaszenia pożarów wielkopowierzchniowych z powietrza – AERIAL FIREFIGHTING. Szkolenie to zorganizowane zostało z inicjatywy Dyrekcji Generalnej ds. Europejskiej Ochrony Ludności i Pomocy Humanitarnej Komisji Europejskiej w Nimes we Francji.

Zostało ono zorganizowane w ramach Unijnego Mechanizmu Ochrony Ludności i odbyło się w bazie lotniczej Obrony Cywilnej w Nimes. "Głównym celem warsztatów było podniesienie bezpieczeństwa międzynarodowych operacji gaszenia z powietrza pożarów wielkopowierzchniowych" – mówi ich uczestnik pilot z ZLP GSP KGP i dodaje: – "W trakcie warsztatów mogłem zapoznać się m.in. ze sposobami sprawowania koordynacji oraz prowadzenia łączności radiowej ze statkami powietrznymi czy też z charakterystyką statków powietrznych, które wykorzystywane są do tego typu akcji. Instruktorzy zwracali również dużą uwagę na umiejętność logistycznego zaplanowania operacji oraz przygotowania dokumentów związanych z misją zagraniczną modułów lotniczych UE i dokumentów, które państwo-gospodarz powinno przygotować przed przylotem załóg z innych państw. Warsztaty zakończyły się ćwiczeniami lotniczymi, które odbyliśmy na symulatorach statków powietrznych, gdzie mogliśmy przećwiczyć prowadzenie misji ratowniczych m.in. nad terytorium Grecji, Włoch czy Tatr Wysokich po stronie słowackiej."

Więcej na ten temat przeczytasz na stronie: WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA POLICYJNYCH LOTNIKÓW

Tekst: Agnieszka Włodarska / BKS KGP

No comments

Leave your comment

In reply to Some User