W ramach dodatkowego zabezpieczenia Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zaleca, aby operatorzy samolotów Boeing 737-900ER wizualnie sprawdzali panele zaślepiające drzwi środkowe, aby upewnić się, że drzwi są prawidłowo zabezpieczone. Jak informuje FAA, Boeing 737-900ER nie jest częścią nowszej floty MAX, ale ma tę samą konstrukcję paneli zaślepiających.
Zgodnie ze swoimi systemami zarządzania bezpieczeństwem operatorzy przeprowadzili już dodatkowe inspekcje Boeinga 737-900ER w związku z utratą paneli zaślepiających w drzwiach środkowej kabiny samolotu Boeing 737-9 MAX w dniu 5 stycznia.
Kontrole były związane z incydentem związanym z lotem Boeinga 737 MAX 9 Alaska Airlines gdzie tuż po starcie samolot pasażerski stracił "opcjonalne" drzwi wyjścia awaryjnego. Takie drzwi powinny być zaślepione od strony pokładu pasażerskiego i przykręcone śrubami na stałe do elementów kadłuba. W wyniku przeprowadzonego dochodzenia śruby te nie zostały odnalezione. Prawdopodobnie nie zostały w ogóle przykręcone.
Źródło informacji: FAA, redag. aviation24.pl