fanpage facebook aviation24.pl fanpage twitter aviation24.pl kanał youtube aviation24.pl galeria instagram aviation24.pl

Lotnisko Chopina - Foto: PLL LOT
Lotnisko Chopina - Foto: PLL LOT

W listopadzie, pierwszym miesiącu sezonu zimowego, warszawski port obsłużył 1 mln 382 tys. pasażerów. Osiągnięte wyniki przewyższyły prognozy, a stołeczne lotnisko wprowadza wiele rozwiązań, aby podróżni, mimo zmniejszającej się przepustowości, oszczędzali czas i czuli się komfortowo. 

Od początku roku warszawski port odprawił ponad 17,1 mln pasażerów. Zdecydowana większość obsługiwanych pasażerów, bo ponad 10,5 mln, w 2023 roku skorzystała z połączeń międzynarodowych w krajach w strefie Schengen. W okresie od stycznia do listopada Lotnisko Chopina obsłużyło ponad 64% pasażerów w ruchu rozkładowym, 22% pasażerów skorzystało z połączeń niskokosztowych, a blisko 14% z połączeń czarterowych. Najwięcej osób – 52.136 – podróżowało w poniedziałek, 6 listopada. 

Do pięciu najpopularniejszych kierunków wybieranych przez pasażerów od początku roku należały: Londyn, Paryż, Antalya, Amsterdam oraz Frankfurt. Natomiast w samym listopadzie najwięcej pasażerów odprawiono na rejsy do: Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch i Francji. 

Lotnisko Chopina może pochwalić się rekordowo dobrymi wynikami w obsłudze cargo. W samym listopadzie obsłużyło ponad 9,3 tys. ton ładunków, a od początku roku prawie 95 tys. ton, zanotowało wzrost o 6% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. 

Wraz z początkiem listopada Lotnisko Chopina wprowadziło kilka nowych udogodnień dla pasażerów. Tuż przy punkcie informacyjnym w strefie AB terminala pojawiła się drukarka. Samoobsługowy punkt drukowania dostępny jest przez całą dobę, wydruk jednej strony A4 w kolorze czarno-białym kosztuje 1 zł. 

Kolejną usługą jest „foliarka” do owijania bagażu. Maszyna foliująca znajduje się w strefie CDE terminala. Urządzenie obsługiwane jest przez pracownika punktu, a ceny zabezpieczenia bagażu zaczynają się od 59 zł i zależne są od jego wielkości. 

Nowością jest także kompleksowa usługa parkowania Valet Parking, w ramach której samochodem pasażera na czas jego lotniczej podróży zajmują się wyznaczeni pracownicy firmy parkingowej. Aby z niej skorzystać należy dokonać rezerwacji online na stronie Lotniska Chopina w zakładce Parkingi. Dla tych, którzy chcą skorzystać z tradycyjnej formy parkowania, warszawskie lotnisko udostępnia od bieżącego roku ponad 300 dodatkowych miejsc parkingowych i postojowych.

Źródło informacji: PPL

No comments

Leave your comment

In reply to Some User