„Upór, determinacja i działanie zespołowe wszystkich partnerów współpracujących na Lotnisku Chopina zaprocentowały wysokim miejscem w rankingu punktualności. Mimo kończącej się przepustowości i tysięcy podróżnych korzystających codziennie z naszego lotniska, samoloty z warszawskiego portu odlatują zgodnie z rozkładem, co plasuje nas w czołówce punktualności nie tylko europejskich, ale i światowych portów. Nasze zaangażowanie doceniają również pasażerowie - według przeprowadzonych badań, zadowolenie z usług świadczonych przez nasz port utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie” – mówi Stanisław Wojtera, prezes zarządu Polskich Portów Lotniczych S.A.
Od początku roku lotnisko odprawiło dokładnie 15.740.807 podróżnych, ruch odbudował się w 98 proc. w stosunku do tego samego okresu rekordowego i przedpandemicznego 2019 roku. W październiku na Lotnisku Chopina obsłużono 1.655.683 pasażerów, nieznacznie mniej niż w tożsamym miesiącu 2019 roku, kiedy przez lotniskowe bramki przeszło 1.688.797 podróżnych. Rekordowym dniem miesiąca okazał się 1 października – obsłużono wtedy 65.002 osoby. W pierwszym miesiącu trzeciego kwartału br. roku stołeczny port odprawił blisko 216 tys. pasażerów w ruchu czarterowym czyli o 29 proc. więcej niż w tym samym okresie 2019 roku.
Do pięciu najpopularniejszych kierunków wybieranych przez pasażerów w ciągu pierwszych 10 miesięcy br. należały: Londyn, Paryż, Antalya, Amsterdam, Frankfurt i Dubaj. Z kolei w samym październiku najwięcej pasażerów odprawiono na rejsy do: Hiszpanii, Niemiec, Turcji, Wielkiej Brytanii i Włoch. W pierwszym miesiącu czwartego kwartału w stołecznym porcie odprawiono 10.772 ton cargo i poczty, to rekordowy wyniki w całej historii lotniska, łącznie od początku roku to ponad 82,7 tys. ton.
Wraz z początkiem listopada Lotnisko Chopina wprowadziło kilka nowych udogodnień dla pasażerów. Tuż przy punkcie informacyjnym w strefie AB terminala pojawiła się drukarka. Samoobsługowy punkt drukowania dostępny jest przez całą dobę, wydruk jednej strony A4 w kolorze czarno-białym kosztuje 1 zł.
Kolejną usługą jest „foliarka” do owijania bagażu. Maszyna foliująca znajduje się w strefie CDE terminala. Urządzenie obsługiwane jest przez pracownika punktu, a ceny zabezpieczenia bagażu zaczynają się od 59 zł i zależne są od jego wielkości.
Nowością jest także kompleksowa usługa parkowania Valet Parking, w ramach której samochodem pasażera na czas jego lotniczej podróży zajmuje się profesjonalna obsługa firmy parkingowej. Zaraz po przyjeździe pasażera na lotnisko, wykwalifikowany kierowca przejmuje od niego auto i odprowadza na wyznaczone miejsce na specjalnym parkingu. Odbiór pojazdu po powrocie odbywa się na poziomie przylotów na Parkingu Premium. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących komfort i oszczędność czasu. Usługa dostępna jest całą dobę. Aby z niej skorzystać należy dokonać rezerwacji online na stronie Lotniska Chopina w zakładce Parkingi.
Źródło informacji: Port Lotniczy im. Fryderyka Chopina